Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 358 ggr
Flippa
0

Springer som vinden!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag hoppar med Filippa springer hon som vinden över hindrena! Jag hinner knappt med xD Jag har höga och låga hinder. Och hon springer som tusan över dom! Så jag motionerar henne och hon motionerar mig :P
Men hur ska jag få henne och springa lite saktare?

pepsibarn
0

Du kan ju försöka sätta hindrena närmare varandra så att hon måste springa saktare för att inte springa in i alla

Flippa
0

#1 Provade, men hon hoppade bara in i andra hindret :/

annaforsgren
0

på tävlingar är det ju bara bra om dom är snabba:D för då går det ju på tid;P men man vill ju inte att de ska slarva i farten.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

twinnie
0

Det låter som hon är rädd, tycker jag ^^ Annars skulle hon nog ite springa rätt in i ett hinder utan att se sig för.

Kaninhopparn
0

du får försöka hålla emot lite och träna tex. stanna att när du drar i kopplet så ska hon sakta ner och så ska du kunna ta upp henne, det har funkat med min bäbis :)

ciss
0

Håller med #4, det låter som att hon är rädd.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

#4 Rädd? Kanske hon är. Men hon ser ut att ha jätte roligt när hon hoppar ^^ Men man vet ju aldrig.

annaforsgren
0

om hon har öronen bakåt så ärhon orolig/rädd och om hon har uppspärrade ögon. fast det är mest på kaniner som har upåstående öron. har de öronen framåt så är de nyfikna. hon borde inte springa in i hindrerna. ta din hand framför bogen om hon drar och drar. säg var så god när du vill att hon ska hoppa, springer hon som hon brukar så gör du om igen. tills hon förstår vad du vill…. Men sätt hindrerna med 3 meters mellanrum så hon får plats att springa på mellan hindrerna. Men lycka till i allafall.!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

sputtnick_plexus
0

håller med #4.

Romana_12
0

Håller med #4 ^^

pepsibarn
0

Ibland när jag hoppar min kanin så sätter jag ett litet hinder framför det stora hindret och hon bara springer på det

Flippa
0

#8 Okej :) Då ska jag prova det ^^

soten
0

Jag kollade på youtube, det finns massa filmer på när Pippi hoppar, hon har inte öronen bak. Men det kanske hon har nu, vet inte ^^