Annons:
Etikettallmänt
Läst 299 ggr
Bianca Songcastle
8/15/20, 3:53 PM

Bli kaninägare

Hej! Jag har sedan länge velat ha en kanin. Jag har läst på allt om dom, fantiserat om att ha en egen, varit kanin vakt och pratat kanin HELA tiden. Ändå funkar inget till att ändra mina föräldrars åsikt: ”Nej, vi ska inte ha en kanin.” Nu ska jag få hyra kanin i två månader och hoppas på att dom ska tycka om den osv… xD Har ni något tips? på vad jag ska göra för att få en kanin? :)

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

Annons:
08lnma
8/16/20, 7:28 AM
#1

Försök att få med dig dina syskon (om du har några) så att de också blir taggade på det!😀 Argumentera också mycket och leta upp kaniner till salu som du tycker är fina. Man kan hitta många fina kaniner på t.ex Blocket, men vi valde att köpa av en uppfödare som bodde i närheten.☺️ Visa att du är beredd att ta hand om kaninen helt själv och inte tappar intresset efter ett tag. Jag vet precis hur det känns, och har varit i situationen du är i. Men nu har jag en söt lejonhuvad dvärgvädur som sitter och väntar på mat just nu😂 Lycka till!♥️

08lnma
8/16/20, 7:29 AM
#2

Och vi gjorde också som ni gjorde, hyrde kanin innan😉

[Olivia.2007]
8/16/20, 12:29 PM
#3

Hej! Jag ska få tre utekaniner om 6 dagar. Mina tips? till dig är att fortsätta visa att du verkligen vill ha en kanin och att när din hyrkanin kommer till er så visa att du kan ta om kaninen/kaninerna. Jag övertalade mina föräldrar genom att läsa på mycket om kaniner och hjälpa till mycket hemma så dem förstår att man kan ta ansvar.

Bianca Songcastle
8/16/20, 8:08 PM
#4

Tack så mycket för båda svaren! Får jobba på en plan ikväll 😂

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

sp0ngeb0b
8/17/20, 3:09 PM
#5

Det viktigaste är nog att verkligen visa att du är påläst och seriös kring kaninägandet. När du säger att du pratar kanin hela tiden, vad menar du då? Pratar du om viktiga saker du lär dig om kaniner såsom sjukdomar och skötsel, eller pratar du mest om att det är söta och roliga? Om du fattar 😃 Kanske låna hem böcker om kaniner om du hittar några, eller läs på internet och berätta för dina föräldrar vad du lär dig. Sedan är det nog bra om du visar att du tar ansvar för allt annat i ditt liv såsom städning, ekonomi, skola osv för att inte dina föräldrar ska tänka att du är oansvarig och inte kommer ta hand om kaninen. Hoppas du förstår hur jag tänker. 🙂

Bianca Songcastle
8/17/20, 10:13 PM
#6

När jag var mindre gnällde jag mest om att få en kanin😅 Nu så säger jag typ rasfakta visste du detta osv🤣

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

Annons:
Upp till toppen
Annons: