Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 259 ggr
mimao
0

Tappat päls

Hej min kanin har tappat päls på benet. Han har också artros som vi har kollat upp hos veterinär så han har lite svårt att tvätta sig ibland så han har då blivit lite smutsig där bak. Men varför har han tappat päls? Eller han har liksom ingen päls alls på insidan av ett av bakbenen. Men i och med det så känner jag inte att det känns säkert att ha honom utomhus i vinter alls. Jag tänker att jag kanske borde ta in honom och ha honom i mitt rum, men han bor ju tillsammans med en kompis som isåfall skulle bli ensam. Vet inte alls hur jag ska göra! Hur skulle ni ha gjort?

mimao
0

Jättetacksam för svar

mimao
0

Vill fortfarande ha svaaar

Arcade-Foodie
0

De är något jag skulle tagit till veterinär och kolla, kanske beror på att smutsen skaver och nöter av pälsen eller att han försöker komma åt. Men jag själv skulle se till att hjälpa till att göra pälsen rent med en fuktig handduk eller en liten rumpbad beroende på hur allvarligt det är och tvätta rent regelbundet. Jag skulle även ta in kaninen om de blir kyligare innan han får vinterpäls och problemet med benet inte är fixat.