Djurtokig?
Många har nog någon gång varit djurtokiga, framförallt tjejer. Men många växer ifrån det och får andra intressen.
Hur är det för dig? Känner du att du börjar växa ifrån djurkärleken? Eller är du lika djurgalen som när du var liten? Kanske har du aldrig varit så intresserad av djur, men nu börjar du få upp ögonen för dessa varelser?
Och gillar du bara en art, eller alla slags djur?
Berätta:)
Tycker inte detta är en OT tråd då kaniner också är djur:) Men tycker ni det får medarbetarna gärna ändra rubriken.

När jag var liten tyckte jag det var kul med djur kankse första året sen tröttnade jag fort, visst gav jag mat/städade/vatten o.s.v men inget mer.
Idag är jag helt tokig i djur och jag vill bara lära mig mer och mer om dessa underbara djur <3
Njäääe, men jag är djurintresserad på olika sätt tror jag (:
När jag var mellan 4-6 år tyckte jag det var jätteskoj att ta hem en spindel eller något annat litet djur och ha som "husdjur". Iofs dog dem efter ett par dagar.. När jag började ettan hittade jag en nyckelpiga med bruten vinge. Den hade jag i tre veckor innan den tyvärr dog..
Minns även att jag och några kompisar tog hand om en fågelunge som trillat ur boet. Vi gav den maskar och efter en månad flög den iväg (:
Har även alltid haft hundar, och numera går jag ju inte direkt i skogen och plockar spindlar.. xd Men nu har jag ju mina kaniner istället (: Men sen har TH också tagit en stoor plats (A) Haha xd

När jag var mindre vad jag inte så jätteintresserad av djur. Men jag har ändå alltid varit en liten "djur-nörd". Det var mer när jag fick mina första kaniner jag började bli mer intresserad.
Jag gillar alla arter, men har större "kärlek" för kaniner än för något annat djur.

Jag skämtar inte när jag säger att jag velat bli veterinär sen jag kunde prata. Det är sant ^^
Alla sa jämt "Du kommer växa ifrån det, jag lovar". Men nej, här är jag nu ^^ 15 år äldre och vill fortfarande bli veterinär. Jag älskar alla djur och har alltid gjort det. Kaniner har läänge varit en stor favorit. Började tjata på en egen kanin när jag var 5 år, då min kusin fick sin kanin.
När alla i klassen berättar vilka linjer de ska söka in på och jag säger "Naturbruk inriktning Djurvård" känner jag mig urtöntig. Är nog den enda i hela min skola som är såpass intresserad av djur ;)
Jag har alltid varit djurgalen, och haft en otrolig kärlek till djur säger min mamma. Kan bero på att jag har växt upp med djur kanske:) Och jag har inte tröttnat.
Det är många som inte förstår hur mycket ett djur kan betyda, vilket stör mig. Det är ju "bara" en katt, så varför bli ledsen när den dör? verkar många tänka. Men det är en vän, och är lika värdefull som en människa.
Jag är väldigt glad över att jag inte har växt ifrån djuren. De finns alltid där, och man har något att pyssla med:)
Jag gillar alla slags djur, men framförallt smådjur; kaniner, marsvin, råttor .. you name it;)
Har "växt ifrån" det litegrann. Ända tills förra året så var de bara djur som gällde för mig.
Nu har jag fått upp ögonen för världen, och har fått andra intressen.
Men djurintresset finss kvar! Stark fortfarande! Kan inte tänka mig ett liv utan djur, främst då kaniner.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

På 21 år har jag aldrig lessnat på mina djur och lär inte göra det heller =)
Jag har alltid varit djurgalen, har dessutom alltid velat gå på spånga(där jag går nu :)).
När jag var yngre så var vi hos min farbror, och då löpte min farmors hund, hon fick ligga i sin bädd så hon inte skulle blöda ner allt ^^ jag gick och la mig med henne i korgen så hon inte skulle vara ensam ^^, tyvärr finns hon inte längre :'(
Har alltid älskat djur och kommer alltid göra det :)<3
- Mvh Emma
#2 haha, jag körde samma stil xD jag tog hem larver som blev attackerade av myror, tyckte så synd om dom xD ^^
- Mvh Emma
#9 Hahaha! xD Jag älskade ormar, spindlar och ödlor. Tycker fortfarande de är facinerade:)

När jag gick på dagis var det en pojke där som dödade myror med spadar. När jag sa till fröknarna sa de att det var en del a pojkars utveckling eller något sånt skit. Då protesterade jag genom att blockera trappan upp till rutchkanan. Minns inte vad som hände sen, mer än att fröknarna + de barn som inte kom upp till rutchkanan tvingade denna pojke att sluta döda myror.
Jag minns själv inte detta, utan det var en dagisfröken som berättade det för min mamma, och min mamma berättade för mig i typ förra veckan xD
#11 Haha xD Bra gjort!:D
Jag har ALLTID älskat djur :P.
Men inte förren på senare år jag verkligen fastnat för kaniner! Och jag kommer nog aldrig ta mig upp ur kaninträsket ;) Det är inget jag vill direkt :P.
Drömmjobb: Djursyddsinspektör
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Eftersom jag har varit allergisk så har jag alltid velat ha ett djur, och nu har jag 2 ;) Djur kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta speciellt kaniner & hundar.

När jag var liten var jag mer intresserad av att äga ett djur än att sköta om det. Men jag har sedan jag var jätteliten alltid tjatat om en hund. Det var alltid det jag önskade mig mest på födelsedagarna och på julafton.
Men sedan förstog jag att vi inte skulle skaffa det så då ville jag ha ett djur, som inte var så krävande som en hund och som var det perfekta djuret för mig helt enkelt och då tänkte jag att en kanin kanske skulle vara något för mig det var det :)

Jag är djurtokig och kommer alltid vara det! Mitt intresse har bara ökat XD

Ungefär som #16 :)
Mitt intresse har nog också ökat. :)
Jag funderar på att utbilda mig till det. Ska praktisera hos en inspektör nästa år.
Solbackens kaniner
#19 Vad sysslar man med då? :)
Jag har alltid varit lika djurtokig hela mitt liv. ^^
Kommer fortsätta vara det resten av livet!

Jag har alltid varit djurtokig!:)

Tja, har väll alltid varit djurnörden i släkten :P
#4 Glöm då inte att läsa nv-inriktning alt nv- programet om du inte vill läsa naturbasår efter studenten. Måste (tyvärr) ha mycket matte, kemi och fysik för att söka in på veterinär.

#23 Jag ska gå Naturbruk Djurvård.
En djurskyddsinspektörs jobb är att åka ut och inspektera djurägare, tex bönder, hästägare mm.
De åker även ut när anmälan om illa skötta djur kommer in. Då åker de ut och kollar hur det står till med djuren.
Solbackens kaniner

Jag har alltid varit djurtokig,.när jag var bebis (mamma berättat) och var ute och åkte vagn och såg tex en hund så sträckte jag mig efter den och ville klappa,. helt orädd :)
Mitt första djur var ett marsvin,. fick han när jag var typ 3, för att jag skulle sluta med nappen xD
#4 haha exakt samma för mig , Har velat bli vetrenär sedan jag var sketa liten :D Och tänker fortfarande bli det :) eller ska iaf försöka ;P

´jag har alltid gillat djur. men de senare åren har jag blivit helt galen i dom:P kan inte sluta tänka på djur, man blir ju helt beroende. Jag vill absolut jobba med djur och uppfödningar när jag blir stor:D
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Enda sen jag var liten har jag tyckt om djur, de är underbara.
man kan berätta en massa saker och de "sprider" det inte, de avbryter aldrig eller så, och så är de såååå goosiga.
Jag älskar mina kaniner mest av allt, även om jag skulle tröttna på att ha djur, typ om jag tycker att det är jobbit att mata, stiga upp tidit, så skulle jag endå göra det. Jag kan inte låta de fara illa bara för att jag är inte är så angaerad.
Jag tror inte att jag inte kommer att tappa intresset för djur, framförallt kaninet och marsvin, men jag kommer endå aldrig sluta älska dem, det är som en i familjen, man säljer inte en familjemedlem. <3
F A N N Y
Har alltid varit intresserad av djur, kommer nog inte växa ifrån det heller :)

har alltid varit intresserad av djur ;) Men de känns som jag har växt ifån de lite nu .. ;/ Asså inte så att jag vill sluta på nått vis de skulle jag aldrig kunna göra men de blir så himla mkt mer att göra nu lix och nya intressen .. :P Men jag skulle aldrig sluta med mina sötisar <3
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Är 22 år (eller ja, om 8 minuter är jag det ;)) och är lika djurtokig nu som jag alltid har varit.
Dock känner jag att jag kan ta mer ansvar å sånt nu, än vad jag gjorde förr.

#31 Fyller du år idag? :D
Jag är och har alltid varit djurtokig är 28 år nu. Men som många skrivit så har även mitt intresse förändrats. När jag var mindre ville jag mesta klappa och gosa… Nu vill jag att alla djur jag har ska ha ett syfte, mer än gos och kel och jag är inte lika daltig längre.
Men jag älskar alla mina djur och nästan alla sorters djur, det är bara en del insekter som jag har lite svårt för.
#32 Japp, det gör jag :)
#34 Grattis!! :D
- Mvh Emma
Tacktack :D

Grattis Sagaoalfred :D

När jag var liten älskade jag allt levande som inte var växter eller människor. Men då var det mer "ååh vad den är gulli kan jag få en sån mamma?" . När jag nu får upp ögonen för en ny ras/ett nytt djurslag så ser jag till att leta fram all fakta om den. På det sättet tror jag att jag blivit mer djurtokig nu, jag kan även tänka mer realistist "Okej, jag vill ha en hamster. Kan jag ge den bästa vård eller kommer jag tröttna, ska jag hellre ha en kanin till?" tänker jag nu. Jag har förstått att jag ska kunna ta hand om det också x'D
Jag har nog blivit mer djurtokig tror jag :P ^^
Grattis SagaoAlfred :D
Grattis Ida!:)
#25 Okejs, det verkar ju ganska kul faktiskt .. :)

Jag har alltid tyckt om alla slags djur. Nej, tyckt om räcker inte. Jag älskar helt enkelt djur. Ett liv utan djuren är helt otänkbart, det skulle inte funka.
Det första jag tänker på när jag vaknar på morgonen är djuren, det sista jag tänker på innan jag somnar är är djuren. Jag är hellre med djuren än med mina kompisar faktist.
När jag var yngre ville jag ha alla lurviga djur på fyra ben. Har alltid velat bli veterinär men nu vet jag inte, det vore otroligt roligt men jag tror inte att jag kommer att kunna få såpass bra betyg. Djurvårdare eller djurskyddsinspektör låter också kul. Mina kompisar ba "jag vill bli frisör", "skönhetssalong", "dagis", "lärare", "läkare" och tja - det skulle jag aldrig kunna bli. Jag vill jobba med djur :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Grattis Ida :D
Ciss: "Jag är hellre med djuren än med mina kompisar faktist."
Samma här om jag ska vara ärlig (a) Oftast iaf^^
Jag älskar alla djur :) Även fästingar.. Folk tycker typ att jag är galen ;P

Jag ska bli veterinär som stor
Mitt intresse tog nog egentligen fart när jag var runt 4. Min mosters vovve Malcolm älskade jag.. Vi var världens bästa kompisar och pratade "samma språk" …
Men nu finns Malcolm inte längre kvar.. saknar dig so much
Jag har alltid varit intresserad, på olika sett.
När jag var yngre var det husdjur och myror, flugor. Nu är det husdjur och andra större, vilda djur som befinner sig i bl a australien och afrika. Inte alls insekter.
Jag har varit "djurtokig" hela mitt liv och det känns inte som att kärleken falnat. Jag har dock ett annorlunda förhållningssätt till det som vuxen. Eller kanske inte egentligen…känslan är ungefär densamma, vad jag menar är att jag som liten ville ha så mycket djur som möjligt omkring mig men nu har jag hellre "lagom" :-)