Ihopsättning, input välkommen!
Hej, vi har kastrerat två systrar för över 8 v. sen. Det har gått tillsammans innan. När vi sätter ihop dem efter veckor av dating och 3-5 min träff. Båda biter fast i varandra och ingen ger sig/jagar den andra utan båda är aggressiva. Vi har inte plats att ha två kaniner separat permanent, så helst inga såna kommentarer. Om det är någon som är kunnig/erfaren om kaniner, hur kan vi sätta ihop dem. Hjälp.
#0 Hej!
Orkar inte skriva en hel radda saker just nu, så hänvisar till denna tråd t.ex. där jag skrivit en massa "ihop-sättnings tips" tidigare: https://kanin.ifokus.se/discussions/5e1b48248e0e743ef203035c-att-fa-ihop-3-kaniner?participating-4
Om det är någonting som är oklart eller som du undrar över specifikt för just din situation, så är det bara att fråga på så ska jag försöka hjälpa dig imorgon eller så (när jag inte är lika trött😉).
En viktig sak för just din situation dock: När ni väl satt ihop kaninerna så SÄRA INTE på de igen (om de inte biter varandra så att de blöder, att det flyger päls är helt ok)! Det enda ni gör med "dating" och korta perioder, är att tvinga kaninerna att börja om gång, på gång med att försöka klura ut vem som ska vara boss.
Mvh/Chinesecrestedlover