Kattunge + kanin?
Är det någon som har erfarenhet av att ha en katt och kanin ihop.
Har en innekanin nu och funderar på att skaffa en katt, men vill först höra om ni tror att det kan funka.
Jag har haft både katt, kanin och hund och undulater samtidigt inne utan några som helst problem så visst kan det gå. Men några garantier finns det ju aldrig.
Mina kaniner har jo bott inne, då var de bästisar med katterna :). De andra djuren gick int elika bra :P.
Kaninerna gillar fortfarande katterna. (Utan Rutan och molle)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
ja kaninen och katten kan nog bli bra vänner!min katt är ganska snäll mot min kanin
Eftersom katter bland annat fångar harungar är det deras instinkt att kanin = mat. Men växer katten upp med kaninen ska det inte vara några problem skulle jag tro=) Mina katter är livrädda för min franska vädur, men det är ju inte så konstigt .. ;) Dock har de lite respekt för de två andra också även att de är dvärgraser, men det kan samtidigt vara spännande. Men jag tror att det går bra:)
Mina katter är räddare för mina kaniner än tvärt om ^^,
- Mvh Emma

Jag har kanin och har precis skaffat en kattunge.. Det går sådär än sålänge :P Hoppas att dom ska kunna vara i samma rum sen utan att det händer nåt sedan. Men kaninen är inte intresserad av katten, och när katten kommer för nära så försöker kaninen att bitas. Då får man vara snabb! Annars så har kaninen också börjar markera revir nu.. Och det har hon aldrig gjort innan. Så det kanske inte är helt lyckat :P Men hoppas att det går bättre snart iallafall :) Tror det kommer gå lättare när katten blivit lite äldre.

Engla jagar katter, fast hon är rädd för dom också. Knasig kanin ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Tack, det verkar ju som det är möjligt att få dem att bli vänner. Har inte funderat färdigt ännu på om det blir någon katt, men jag är väldigt sugen.