Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1613 ggr
Jennie104
0

Luktar det?

Om man har sin kanin inne i ens rum Luktar inte det väldigt mycket?

Och hur ska man göra för att kaninen inte ska gnaga på sladdar?

KajsaM
0

Nej, om man bara städer och håller rent så luktar de inte :)

Göm alla sladdar och ge massor med pinnar! :)

twinnie
0

Om man städar bure ordentligt är det klart att det inte luktar? Och sladdar ta man bort för säkerhets skull.

Jennie104
0

Är det ''Snuskigt'' att ha sin kanin inne?

Jennie104
0

Mamma Håller på om att det lukatar.

twinnie
0

#3 Nej? Varför skulle det vara det?

Jennie104
0

vet inte.

KajsaM
0

Så länge man håller det rent och så, så är det klart att det inte är snusigt.

malinroth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har innekaniner och jag tycker det är hur mysigt som hellst, luktar ju lite hö och så…och kiss lukar det när jag städar toalådorna. Annars brukar det inte lukta alls tycker jag iaf…Supermsigt att kunna var med och se sötpluttarna hela tiden, hade jag haft dom ute hade jag ju inte kunnat gosa med dom ens nästan lika mycket..Lilo brukar nästan alltid vara med när jag pluggar och så :)

ciss
0

Har haft innekanin i någon vecka bara, det var jättemysigt! Hugo gick lös dygnet runt, gjorde sina behov i buren & bet aldrig på några sladdar. Jättekul! :)

Det luktade inte alls tycker jag. Städade buren rätt ofta också, sen är jag ju van vid marsvinen som bor inne. Luktar nästan likadant.

Ska du flytta in Jappo? Är det inte lite för sent för det? ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

#8: Naaw ^^

www.frihetenskaniner.se

Jennie104
0

9# om mamma och Dan går med på det ska hon flytta in kanske i vår :)

annars kanske hon kan flytta in i Garaget :d

twinnie
0

Innekanin är det allra bästa, tycker jag! <333 :)

Jennie104
0

12# jag med då kan man liksom gosa med dom jätteofta :')

Hur ska jag få Mamma och Dan att gå med på att ha Henne i MITT rum? :)

twinnie
0

#13 Ingen aning hur du ska göra. Känner varken din mamma eller Dan.

Jennie104
0

Jag får väl tjata :'d säga att det inte luktar och så

emmsaaan
0

Jag vill så gärna ha innekanin. Men min syster är allergisk & lite taskigt mot Uzza, hon bor ju i en gigantisk bur.

SaraB
0

#12, visst är det?! :D<3

Jennie104
0

ingen idé att tjata på mamma,

Bejja
0

städar du ofta så luktar det inte ;D Men visst är det mysigt med en innekanin (:

KvirrZ
0

Eftersom att jag har 3 kaniner+ 2 marsvin i mitt rum så kan det lukta lite. själv känner jag det inte speciellt mycket men mamma säger ibland att det luktar, men det är marsvinen som luktar mest. :P

Men det är supermys att kunna ta upp och gosa med dom när som helst<3

- Mvh Emma

Jennie104
0

*Längta tills jag flyttar hemmifrån*

Då ska jag göra massor xo Jag ska ha kaninuppfödning nåde inne å uta :) *Längta*

flisan93
0

Det beror på hur ofta man städar;)

sputtnick_plexus
0

Jag vet inte, har utekaniner.

Men när jag har haft dom inne på sommaren, bara när dom har fått komma in en stund, så har det inte börjar lukta så jättemycket. Hade ju bara inne dom en kort stund då, så det kanske inte är så konstigt att det inte luktade.

[Niike]
0

#21 Alla tror livet blir så mycket lättare när man flyttar hemifrån. Men det blir det inte:) Du kanske inte hinner med allt du vill.

#8 Naaw, sötisnosen^^ <333

sputtnick_plexus
0

8: Sötis!

senna
0

Jag har hade mina kaniner inne, ända till sommaren. Det luktade inte alls, bara höet och det.

Men städar du ofta så luktar det inte. Det är så mysigt att ha innekaniner, för då kan ta och kela med dem när man vill, vilken tid som helst. Det är ju liksom inte särskilt "lätt" att plocka in en utekanin vid 00:00 t.ex. .. Jag var dock tvungen att flytta ut kaninerna, dels för att mamma började känna sig konstig när hon var i närheten av dem, och dels för att de lättare skulle ha tillgång till rasthagar.

Jennie104
0

Jag vill ha Jappo inne men mamma Väääääääääääääääägrar x.x Längtar tills jag flyttar :o xD Asså jag kommer nog flytta om 5 år lååångt x(

annaforsgren
0

det var jobbigt att ha innekanin tyckte jag, blir ju spån överallt i hela huset:P , men jag vill köpa en innekanin i sommar^^ och då vill jag skaffa bättre bur, och bara ha halm i den och toalätt, inte spån för mamma för spader XD

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Fiona
0

jag hade Maja inne dom första månaderna och jag tyckte inte det luktade så mkt men hon rejsade så i buren så de var spån i hela mitt rum .. x) Jag tror de finns plastskydd att köpa till sladdar ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Sotis
0

Jag har inte  inne kanin, så jag vet inte om det luktarxP

annaforsgren
0

någon mer än min mamma som tycker att kaninbajs luktar leverpastej?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KvirrZ
0

#31 hahaha xD

- Mvh Emma

pepsibarn
0

Jag tycker inte det luktar så mycket om min inne kanin men kan vara för att jag vant mig kanske? Men mamma säger ibland att det luktar!

pepsibarn
0

PS det kanske ser lite stökigt ut i buren men har städat så nu har hon det skinande rent

Jennie104
0

jag har innebur

Mamma vägrar

SagaoAlfred
0

#28 Använd ett annat strö, tex. toa-lätt eller nått, om du tycker det känns jobbigt med spån :)

har både inne & utekaniner, men tycker det är mkt mysigare med att ha dem inne å så.
men saga trivs verkligen mkt mkt bättre ute så hon och alfred har fått blivit utekaniner, men det känns rätt bra det med nu :)

tycker inte att det luktar så mkt här inne :)

qeep
0

Jag har min kanin ute. Men just nu önska jag att hon va här inne. Då kan man ju va mer med dom och gosa mer och så. För det regnar typ hela tiden här hoss mig, och då är det ju inte så kul att sitta ute och gosa med en blöt kanin :P

ciss
0

Det luktade inte alls när jag hade Hugo. Ingen märkte det förrän dom såg buren & vissa blev jätteförvånade för att han inte kissade/bajsade på golvet, för att han var så social & för att det inte luktade.

www.frihetenskaniner.se

livia11
0

Min kanin e inne min mamma tycker det luktar jätte illa om hennes kiss …. så hon måste nog flytta ut sen :/

fast ja får se hon kanske flyttar in på mitt rum :D