Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1508 ggr
ciss
0

Städa burar.

Vad tycker du om att städa burar? Jobbigt, tråkigt, roligt, mysigt?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Jag tycker faktist att det är ganska mysigt. Kan vara lite jobbigt men när man väl kommer igång är det ganska mysigt att stå där & pyssla på.

Och i slutet när det blir sådär rent & fräscht är det roligt. Då blir jag glad! :)

www.frihetenskaniner.se

Romana_12
0

Ibland ee de tråkigt men ändå roligt ^^

twinnie
0

Det har blivit en vana ^^ Inte mysigt direkt, eftersom jag tar ut kaninerna ur buren när jag städar. Inte kul heller, men ja. Det funkar ^^

Ellen95
0

Jag tycker att det är gansak kul att städai burarna. Det blir så rent och fint efter:)

jees94
0

Det beror på.. Om det är SVIN kallt ute och han har larvat sig och bajsat massor i halmen o inte i toaletten.. då tycker jag inte att det är såå roligt… Men annars äre helt OK !

KvirrZ
0

bryr mig inte så mycket, är en vana att göra, så ^^

- Mvh Emma

Flippa
0

Det är ganska roligt att fixa i Filippas bur :)

SaraB
0

Jo, det är ganska mysigt tkr jag. Och jag blir så nöjd när det blir rent när man är klar! ;)

sputtnick_plexus
0

Jag tycker att det är ganska mysigt. För det blir så fint när det är klart. :)

pandabjorn
0

inte så kul men det blir ju så fint efteråt=)

Mickis1994
0

Oftast roligt, men det är min lillasyrra som får städa eftersom jag är allergisk mot hö och halm xP

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

myriis
0

Sådär. När jag väl är igång är det väl OK, men det är inte direkt så jag "YAAAY, NU SKA JAG STÄDA KANINBURAR, WIIIE!" ^^

Lans
0

Tycker det är ganska trist å städa hela burarna.

Fast det är ju rätt mysigt när man tar bort kisset å bajset å sätter lite nytt spån å sånt (: Gör ju det varje dag så som tur är behöver man ju inte städa hela burarna allt för ofta ^^

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

MarHai
0

Det är helt okej. Hade jag tyckt att det var skittråkigt så skulle jag ju inte ha så många kaniner.
Jag tycker om att göra fint och pyssla hos djuren. Älskar att se när dom röjer runt i sina nystädade burar<3

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Sotis
0

Jag tycker att det är ganska roligt:P Dte blir ju så fint efteråt^^

Naaathaaa
0

JO det är faktiskt okej, har 9 egna kaniner och min syster 2 men hon har tröttnat så jag städar 11 burar i veckan, oxh det ä rinte så farligt, hade varit värre om det varit 50 t.ex. Då hade det nog varit lite jobbigare

annaforsgren
0

äckligt:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jojsan
0

har inte något emot det :)

Lizzan
0

Har blivit en vana, lite jobbigt ibland men mysigt när man ser hur fint det blir :)

Keligast
0

Nja, jag är inte en sån person som hoppar runder i huset och är glad när jag städar till mina kaniner ;) Men jag är ett städmonster xD Vantrivs när det är stökigt eller smutsigt.

malinroth
0

Jag tycker det är kul :) inte alls jobbigt faktist..det som är jobbigt är om man tex glömt att köpa kattsand så man måste fara och köpa efter att man har börjat redan  ><

KajsaM
0

Nja, lite små jobbigt först men när man  har kommit igång är det helt ok. Men det bästa är när man får se kaninen i den nystädade buren <3

ciss
0

Jag tycker inte att det är äckligt. Låter det aldrig bli så skitigt till mina kaniner, städar ofta så att det alltid är fräscht.  :)

Har just städat till mina :)

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#23 Det behöver ju inte vara överskitigt för att vara äckligt. Vissa är jättekänsliga när det kommer till sånna saker. Min pappa spyr nästan av att byta påse i papperskorgen ^^

ciss
0

#24: Haha :)

www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

#24 Så är jag med.. ;)

senna
0

helt okej. men jag blir så glad sen när det är rent och fint i burarna. och så roligt när kaninerna "renoverar" på deras sätt efteråt .. ^^

Noa-Nisse
0

jag städar ur buren en gång i månaden. men, jag gör det av vana.. det är ju inte så att jag tänker "jippie nu ska jag städa buren! äntligen :D" om man säger såhär istället. jag tycker bättre om att gosa/umgås/träna med kaninen än att städa…

Medarbetare på Hundar.ifokus

Lizzan
0

EN gång i MÅNADEN!!???

låter lite lite enligt mig

Keligast
0

#29 Hon kankse har toalett som hon tömmer varje dag?

Taci
0

När jag städar tar det max 10 min för båda burarna (förutom då jag gör rent Hela burarna, o inte bara toaletterna), så det är inte jobbigt. Eftersom råttburen är 2498 ggr jobbigare å städa så känns kaninburarna som himmelriket o städa =)

Prizma_o_Kristall
0

Jag tycker faktiskt det är kul att städa kaninburarna:) Är såå mysigt när det är rent och fräscht hos dem, då är jag nöjd:) Det är mitt motto: "Ha alltid fräscht hos djuren" :)

ciss
0

#32: Samma här :)

www.frihetenskaniner.se

Nicolina
0

Tycker ju inte att det är det roliagste som finns! Men som så många andra redan sagt - det blir en vana och det är ju så kul och mysigt att se när det har rent och fräscht igen! Och framförallt ser det så mycke trevliagre ut och luktar godare! = )

Har för övrigt ca. 10 burar att städa…

Lippo
0

Det finns ju roligare saker än att städa deras burar men det är shönt när det är rent tycker jag :)

Noa-Nisse
0

#29.. jaa jag har en toalett som skalman använder endast till att kissa och bajsa, och den tömmer jag varannan dag ca.. när jag väl städar hela buren brukar det inte vara skitigt endå.. :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Frajda
0

tråkigt :P men man får tänka att det finns nån blir jag av det :P

Lizzan
0

Jaha :)

Clariiz
0

Jag tycker det är skitkul. Så mysigt att mocka ur, lägga in nytt. Möblera.. Sedan soppa upp utanför :) Jag ÄLSKAR DET! Synd man inte kunde göra det varje dag xD

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Taci
0

#39, kan du väl ? (;

[Zoie]
0

Jag tycker att det är lite roligt , jag städar Zoies bur 1 eller 2 gånger i veckan :) och bajslådan tömmer jag ungefär varje dag

Clariiz
0

#4; Då hinner ju kaninen inte fixa revir åså. Och hinner inte få sin lukt i sitt hem. Inte så kul.. Blir ju som att sitta i en ny bur varje dag.. + att det nog skulle bli ganska dyrt med allt spån och halm som går åt xD.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

RebeccaMelander
0

tycker det är ganska kul, för min kanin hjälper till xD

Romana_12
0

^^

Calico
0

Det är inte precis det roligaste som finns att städa burarna men jag gillar känslan när man är klar och det är rent och fint till kaninerna. Dessutom så älskar jag att sitta och titta när de "möblerar om" i buren. Av någon anledning verkar de flesta av mina kaniner tycka att jag förstör deras burar när jag städar. :P

/Matilda

[Niike]
0

Jag tycker det är ganska tråkigt.. Men ändå myysigt;) Kaninerna får lixom vara med, de skuttar omring och speciellt Niike tycker det är superspännande! Och när man lagt in nytt spån och halm är det ju kul att se hur glada de blir:)

[Kaninfluff]
0

rätt jobbigt när det är kallt, men man blir så stolt när det är färdigt ^^ men dagen efter ser det ju ut som skit igen, såklart ;) dom bara måste skita ner xD

Mimmiih
0

på sommaren är det riktigt kul, men på vinter känns det bara jobbigt..:(

skanorskaniner
0

Sådär. Det beror på vems bur jag städar också. Dumle är jätte duktig på att gå på toaletten så den buren är aldrig så smutsig och då är det roligt. Men Cloettas bur är inte lika rolig att städa eftersom hon kissar och bajsar i hela buren.

Denna kommentar har tagits bort.
johanna_loveAnimals93
0

Jag tycker det är helt okej, brukar vara lite seg i starten men det är värt det i slutändan. Tyvärr är jag en rätt lat person när det kommer till städning och sådant, menmen ;)

Fiona
0

jag städar lite varannan dag i bajs hörnana så de är helt okej ;) Men när man ska göra storstädning då är de lite jobbigare ;) men man får tänka på hur fint de blir efter x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Sosso
0

När man ser den skitiga buren i behov av städning är det ju inte så kul att känna pressen, men när man väl gör det tycker jag att det är roligt, man gör ju föhoppningsvis kaninen gla. :)

Kim-Lejon-Pelle
0

I början är det jobbigt men sen är det ganska mysigt.

Jennie104
0

Mysigt :) särskilt att släppa ner Jappo och se hennes glädje :)

flisan93
0

Jobbigt men ändå ganska mysigt när man får pyssla på med kaninen och så där

CoNo
0

Nao, jag "hatar" det ;) Jag har ju två kaniner och tre marsvin. Inget av djuren är rumsrena så hela buren är helt skitig när det är dags (dock inte blött) så det är ju lite jobbigt ;) Jag byter två ggr/veckan. Det som är roligt med det är när iaf marsvinen blir så glada, springer omkring och det prasslar så härligt med nytt spån. Kaninerna blir bara arga på mig "Nedrans, nu får jag ju börja om…" verkar de tycka och sedan börjar stora gå-runt-i-buren-och-lägga-revir-rundan ;P

qeep
0

Jag tycker det är ganska roligt att pyssla lite med buren. DEt blir ju fint efteråt också! :D Men nästa dag igen så har Leja bajsat lite här och där och höet ligger i typ hela buren xD