Raser?
Finns det någon ras du INTE gillar? motivera gärna ditt svar.
Jag tror inte det, jag tycker om alla kaniner, tror jag. :)
Intressant tråd föresten :)

hmm.. Belgisk jätte och "har"-liknande kaniner.
BJ är så stora, inget för mig. jag gillar små kaniner.
Har-liknande kaniner tycker jag är fula.

Är inte direkt överförtjust i hermeliner .. Speciellt inte de som är alldeles ihoptryckta. Tycker inte de är så söta ..

#3 - måste hålla med dig där!
Gillar inte Engelsk vädur, pga öronen.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#5: Då är vi två som inte gör det.

#2 harar? fula? toook. dom e ju vackra (;
Tycker BJ inte är så speciellt snygga lr söta…fast såg iofs en bild på en SÖT sån här för nån da sen,,,så då blev man lite sugen nästan. Fast dom är ju så stora..
Löwen kaniner tycker ja inte heller om…tycker dom är ganska fula faktiskt….fast ändå rätt söta på nå sätt..men dom ser som så fjantiga ut,..
Ja, å sen är ju inte engelsk vädur direkt en ras man skulle vilja ha,..
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Nja, inte direkt

#5 - uh, ja! samma här.
#7 - harar är inte direkt "jag". haha, värst vad vi var olika, jag älskar löwen-kaniner, världens sötaste. ^^

Tycker inte om har-liknande raser.. Eller dem kaninerna är säkert jättemysiga och så, men jag tycker inte dom är speciellt söta :)

#5 Samma här -.-
Sen gillar jag inte heller kaniner som är lurviga lite varstans. typ bakom öronen eller bara kjol + man. Ska det vara lurv ska det vara över hela kroppen, inkl. ansikte xD

Engelsk vädur.

Engelska vädurar är inte riktigt min grej. Tycker att det är hemskt med de långa öronen!
Haha, jag tycker ju att harar är vackra! Och hermeliner är helt underbara sålänge de inte är alltför platta i ansiktet. Engla är perfekt tycker jag :-)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Tror inte det :P engelska vädurar gillar jag inte aveln på, men kaninerna är säkert mysiga ^^,
- Mvh Emma
Tycker inte om Engelsk Vädur för de är så otroligt fula med sina långa öron.
Hoppas ingen med en Engelsk Vädur råkar läsa tråden ;) (A)
Harar tycker jag inte så mkt om, men skulle jag hitta en mysig en så skulle jag nog inte se till rasen ^^

Jag gillar nog alla kaninraser. Men om jag måste välja en så tar jag nog engelsk vädur. Tycker att dom har så långa öron.

Engelsk vädur pga öronen, sedan tkr jag nog om alla raser, dock inte alla teckingar/färget.
Engelsk vädur, som så många andra. Annars.. hmm.. nä jag kommer inte på nån :) Alla raser har väl sin charm på nåt vis (;
jag gillar inte Engelsk Vädur, tycker så synd om dom för att dom har så stora öron.
Jag tycker att så gott som alla raser med hängande öron är fula. Dessutom så tycker jag att teddydvärgvädurar (ingen godkänd ras, men..) är vidriga! Angoror är inte så tilltalande de heller.
#22, vidriga!? På vilket sätt? Ett väldigt starkt ord ^^
Hatar långhåriga kaniner >.< vet inte varför, gillar inte dom helt enkelt, usch

#22 - rätta mig om jag har fel: men du äger väl själv en dvärgvädur? (=hängade öron)
Engelsk vädur, för långa öron, inte bra och absolut inte söta >.<
Sen så finns det nog inte någon ras som jag inte gillar.. Men vissa färger gillar jag inte.

#24: HATAR du dom eller ogillar du dom? Långhåriga kaniner är ju ursöta!
www.frihetenskaniner.se
#27 typ mellan. men jag har haft "dåliga erfarenheter" av långhåriga kaniner, kanske därför. Visst är dom söta, men jag vill verkligen inte ha någon
#25: Nej, jag äger ingen dvv längre. Hon jag antar att du tänker på avled för något år sedan, och den sista kaninen med hängande öron såldes i somras (den var dock inte i min ägo).

Jag älskar kaniner och skulle aldrig säga att en ras är vidrig. Det är ett riktigt starkt ord, men men, vissa älskar kaniner och vissa gillar bara en speciell kaninras, alla är olika :)

#29 - jaha. okej. jag menade en vit rödögd dvv. det kanske var den du sålde i somras?
Njäääe.
Engelska vädurar gillar jag inte ett dugg. Hur kommer man ens tanken att avla på djur med gigantiska öron? o_o Shit.
Annars tycker jag alla raser har sin charm .

#30: Håller med. Skulle aldrig kunna säga att jag HATAR den rasen eller den pälstypen, och att jag tycker att den rasen är vidrig. Det är ett sådant starkt ord! Däremot skulle jag kunna säga att jag tycker att det är hemskt med engelska vädurens långa öron, men jag hatar inte rasen eller tycker den är vidrig. Jag tycker bara att det är hemskt att det har gått så långt med aveln för att få så långa öron, kan ju knappast vara bra för kaninen.
www.frihetenskaniner.se
Tycker lite dumt att säga hata och att någon kanin ras är vidrig eller är fula. tycker det är rätt så taskigt. eftersom dom inte rårför hur dom ser ut ^^ Precis som en del människor. Nästan lite mobbing? eller tillomed lite rasistiskt? Tycker jag då. men men ^^ Alla tycker ju olika =)
Tycker de flesta raser är söta/fina på sitt sätt =) Vill inte trycka ned någon ras. Eftersom dom inte kan råför hur dom ser ut. Men visst finns det en del raser som dom skulle kunna förbättra så att dom kanske mår bättre eller något sånt. Engelsk vädur tex, dom får väll en hel del problem med örongen kan jag tänka mig? Men tycker dom ändå har sin charm på något sätt. Men för deras bästa så hoppas jag att rasen ändrar sig lite =)

Jag tycker inte att ihhoptryckta hermeliner är så hrm.. fina? Men Frallan (hermelin) är inte så, så hon är jättesöt :)

Jag tycker int eså mycket om teddy dvärgvädur och hermeliner. Fast vissa teddy dvärgvädurar är ganska söta.
#31: Nej, den rödögda är död sen en tid tillbaka. Bara för att jag haft en dvv, och för att vi haft kaniner med hängande öron på gården, så behöver det väl inte betyda att jag tycker/tyckte de var fina? ;) Det jag inte gillar med kaniner med hängande öron är deras tunga klumpiga kroppsbyggnad, samt då öronställningen.
-----
Nu har jag ju inte sagt att jag hatar teddydvv, utan bara att jag tycker att de är förskräckligt fula. Alla tycker vi olika, och tänk vad bra, annars hade vi inte haft så många olika kaninraser som vi har idag.
Jag gillar alla kaniner <3 Tycker inte att någon ras är ful, jag menar, alla kaniner är charmiga på olika sätt.
Men alla har ju olika åsikter. ;)

#37 - jag undrade, då man oftast inte brukar har kaniner av en ras, om man inte gillar rasen. men, alla är vi olika.
Tunga? vad är det för fel på deras tunga? ;-)
^ Alltså att de har en tung och klumpig kroppsbyggnad. Det handlade ju inte om kaninernas tungor ;D

#40 - hahah, jahaa. nu förstår jag. jag läste fel! xD

#40: Hahahaha ;)
www.frihetenskaniner.se

angora & engelsk vädur

Tror inte jag kan säga att jag inte gillar en ras.
Men jag tror inte att jag skulle välja att köpa en hermelin, angora, någon slags hare eller en belgisk jätte om man kan säga så. Men även fast jag inte skulle köpa en själv så betyder det inte att jag inte tycker de är söta, charmiga osv ^^
Engelsk vädur, fast dom är lite charmiga samtidigt, och löwen, kanske..
BJs tycker jag inte är så jättevackra, men dom är charmiga och verkar ha ett härligt temprament (+att dom är stora), så därför ska jag köpa en iaf :) Men en del är otroligt söta/vackra!

Hermeliner är inte min favorit.. ;D
Tycker inte kaniner med längre päls är så jättesöta, min det finns undantag.
Hermeliner känns så små, som man skulle tappa bort dem om man slppte ner dem.
Engelsk vädur, öronen…
Föredrar kaniner med uppåtstående öron och kortare päls.
BJ tycker jag är stora, men dem är samtidigt jättesöta. Dem har väll storleken emotsig.

Fluffiga kaniner pga av deras problem. Det är inte naturligt att en kanin ska vara fluffig, de skulle ALDRIG klara sig i naturen.
Det är helt enkelt en mutation. Dock tycker jag fluffiga kaniner är otroligt söta.
#48 jag hade iaf inte tänkt släppa ut några av mina kaniner i naturen, långhåriga som korthåriga :P ^^
- Mvh Emma

Nee, inte så menat, men de e jue inte rätt att avla fram djur med päls som får problem med ögon och tovor om man inte borstar.

Eftersom jag håller på med Dvv, så är ju svaret givet…
Men om jag ska säga några jag tycker är fula, så är det den Engelska väduren, och den allra fulaste kaninen i mitt tycke är naken kaninen, d.v.s. den som saknar päls!!!
Jag har inte nåt emot nån särskild kanin, skulle garanterat kunna tycka om en kanin oavsett ras färg osv men rent utseendemässigt tycker jag inte om engelsk vädur, teddydvv, många teddylöwen och ja..sen är det väl ingen särskild ras men det finns ju kaniner jag tycker är finare än andra..det har ju inte bara med rasen att göra utan päls, kropp färg/teckning, personlighet och sånt som spelar in :)
Holländare och belgiska harar är de raser jag gillar jättemycket utseendemässigt! Finns såklrt många fler också men…

Jag hatar inte precis nån ras men jag skulle själv inte vilja köpa en BJ eller Engelsk Vädur.. :/

Vilken provocerande tråd, många känslor!
Det är ju aldrig roligt att höra någon säga att den ras man har på sig kanin är ful.

JAG sa inte att den eller den rasen ÄR ful, jag sa att JAG tycker det!!!
Det är inte roligt att gå till jobbet heller…
Handen på hjärtat, hur många polare har du vars kille du ALDRIG skull bli ihop med för att du tycker han är ful?
Nu få du skärpa dig…;)
#55 men inte skulle man gå till sin kompis då och säga, jag skulle aldrig vara ihop med din kille för han är så ful. ;)
- Mvh Emma

#55 Oj,oj. Jag vet inte om du läst alla inlägg ovan, men det var inte dig jag syftade på. Jag menade i allmänt. Klart att man får tycka vad man vill, men det blir starkare när det står i skrift om du förstå vad jag menar…
Tycker själv att min hare är otroligt vacker, medan det inte tilltalar alla. Det blir lätt lite otrevliga kommentarer i sådana här trådar eftersom man tycker olika…..

#56: Jo, det skulle man, om hon fråga….såsom trådskaparen gjorde!!
#57: Nej, jag tog inte åt mig, förstår precis vad du menar, och jag har läst alla inläggen..
Att kommentarerna blir otrevliga i sådana här undersökningar, beror på att reciptörerna inte kan skilja på sak och person. Bara för man tycker en sak är ful, så tycker man automatiskt samma om sakens ägare, typisk ytlig uppfattning som tyvärr blir vanligare för varjge dag.
Jag har en kompis, vars flickvän är ful som stryk, men snällare person än henne får man leta efter…

Jag gillar inte så mycket vita kaniner med röda ögon, men jag gillar alla raser :)

Asså jag tycker Inte om att man säger att en kanin ras är HEMST eller VIDRIG TÄnk dom som har den rasen och blir jätte ledsena. man kan väll säga att man inte tycker om den rasen eller? Det låter bättre!
Själv så gillar jag inte Engelsk vädur så mycket, eller BJ tycker dom är för stora.. Men dom är nog underbara till tempramentet

För det första kan man väl inte ta det personligt om någon annan människa (som man inte ens känner) inte gillar ens egen kaninras??? Många har ju skrivit att de inte skulle vilja ha en BJ, och det är ju "min" ras. Inte tar väl jag illa upp för det!
Måste nog passa på att ta de engelska vädurarna i försvar. Aveln är såklart lite överdriven, men jag tycker de är söta. Särskilt när de råkar slänga över de låååånga öronen på samma sida av huvudet. :-) Skulle absolut vilja ha en om de kunde vara utekaniner, men tyvärr…
Själv gillar jag inte hermeliner som nästan inte har några öron…. Och en del löwen är väldigt fula tycker jag. De ser överhuvudtaget inte ut som kaniner utan som leksaker. Eller skäggiga små gubbar.

7# Löwen som är såå söta : )

#60: "Asså jag tycker Inte om att man säger att en kanin ras är HEMST eller VIDRIG TÄnk dom som har den rasen och blir jätte ledsena." - om man inte får säga som man tycker, vad är meningen med att ha egna åsikter då? okej, man kan låta lite trevligare när man skriver något, men man ska fortfarande få tycka som man vill. ska vi sluta ha egna åsikter nu bara för att folk kan bli lite ledsna? det tycker inte jag.
#61: "för det första kan man väl inte ta det personligt om någon annan människa (som man inte ens känner) inte gillar ens egen kaninras???" - håller med dig!
#51 Finns det naken kaniner? Oj vad coolt, det här är en perfekt tråd för mig som gillar att vara lite tvärtemot. Får jag höra att det är något som andra inte gillar så nästan automatiskt tycker jag om den. Har väl något slags behov av att skydda den som är svag?? vet inte vad det kan bero på :)
#7: :O Hur kan du säga någon sådant om denna skönheten?
Jag tycker nog om alla raser :P. Dock skulle jag själv inte köpa en Hermelin.. Fast dom är väll söta på sitt sätt också..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Håller med Iram. Varför ta åt sig, alla tkr olika och det är väl ändå inte en själv som har skapat rasen :)
Håller med dig Kajsa. Varför ta åt sig? Det är inte någon som har skrivit att "Jag tycker "den personens" kanin är grymt ful", utan just rasen i allmänhet. Alltså behöver man inte ta åt sig, eftersom ingen har pekat ut någon speciell kanin, utan bara en ras. Alla har ju sina egna åsikter. Tänk vad tråkigt det vore om alla tyckte precis likadant …

#64:
Här är en länk
#68 oj jösses, ja det var nog lite för extremt även för mig, har svårt att hitta något sött i den…..
#68; Vud fulsöt :P Skulle nog inte vilja ta på den dock xD
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#68 Vet inte vad jag ska säga om naken kanin. Lider med den. ;/ men ändå var den söt på något sätt. Men det dära är en ras som inte borde finnas. Lider med kaninerna. Gör ont att kolla på dom bilderna.

#71: H*n kan inte rå för att han blev en naken-kanin! :)
men jag vet inte vad ja ska säga den va ju lite gullig! 

#65 hehe, men dom ser ju som så tröga ut :p Fast dom e ju söööta ändå (:
#68 Men hjälp! De där ser ju inte så naturligt ut direkt,,
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#71 Nej det vet jag. Men det finns säkert en del människor som avlar på såna kaniner. Tycker inte alls illa om kaninen självaste. Men lider med att se den så. + att jag tycker att det är en ras som inte borde finnas =). Men tyvärr så finns den här och nu. så lika bra och ta hand om den på bästa sätt. Men sedan inte avla fram flera såna. Kaninen kan inte må så värst bra heller. Även om den var söt. Men ja ;/ lider med den :/
#73; *Morr* (x'D)
Hoppas det inte blir så poppis med Naken kaniner.. Stackarn..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jag tycker väl inte direkt illa om någon ras. Mest om dom som "skapat" dem! Engelska vädurar t ex. Vad jobbigt det måste vara att ha så långa öron aså.