Två frågor i en smäll!
Hej allihopa, hoppas ni har en fin söndag och håller er säkra! Igår var jag och hämtade en liten kanin på ungefär två månader som nu har flyttat in hos oss och vi är så himla glada att hon äntligen är här! Jag har redan 2 kaniner här hemma, en hane (Bob) och en hona (Fia) som gick superbra ihop tills igår när lillan kom hem. Båda mina niner är kastrerade måste jag tillägga. Jag märkte på Fia att hon direkt kände av någon lukt (Zoe’s lukt) och blev nyfiken direkt. Bob däremot gick direkt till nästan ”attack” på Fia så fort han kände av lukten av Zoe och började jaga runt henne och försökte jucka på henne. Det slutade till slut med bråk och höll dom under natten separerade och försökte idag igen att para ihop dom, men juckandet fortsätter och småbråk kommer upp.. Bob och Fia har inte sett Zoe än, utan bara känt av lukten. Jag behöver verkligen någon som kan hjälpa mig och komma med tips? på vad jag kan göra. Har nu alla 3 kaniner separerade och det gör ont i mitt hjärta att inte se Bob och Fia ihop. Zoe mår bra och hon är i ett rum i lugn och ro. Vilka tips? som helst kommer att bli uppskattade då jag vill att alla 3 ska bo tillsammans och leva lyckligt. Dom betyder verkligen allt för mig, mina håriga små fyrbenta pälsklingar. Tacksam för svar, Camila
Testa att ha typ kompostgaller och sätt in alla kaniner där så att dom får nosa på varandra, om dom ändå bråkar kan du testa att hålla dom stilla en bit bort från varandra och låta dom själva gå fram till varandra! Det funkade på mina kaniner. Lycka till!
Tästa gå ut med alla i sele föt att de ska få lukta varandra och så gör du så några dagar sen som andra personen skrev kan du lägga de i Hage eller kompostgaller. Om någon är för rädd kan du typ gränsa alla 3 i hagen alltså att det är på egen sida. Lite svårt att förklara. Hoppas allt går bra!! Mvh samantha