vildkanin

bild nummer 2 ser det ut som skuggor mena #2
Det är inte en utsläppt kanin då?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
I sommras var den också här varje dag nästan. Fast den var inte här på hela hösten. Den kan springa som attan, mycket fortare en en tamkanin.
#5 tror inte det…
Hej!
Jag har också en vildkanin som kommer på besök, en hona Hon kom till oss i somras och är här nästan varje dag och "friar" till mina hanar!
Har sett att hon kryper in under våran vedbod, så jag tror att hon kanske bor därunder!
Jag tror det är en hane för h*n är mest intreserad av honorna ;D
#8 tar h*n sig inte in till kaninerna då? Om det är en hane kanske han parar sig med dem? Och annars kan de ju börja slåss..
#9 nej det gör den inte den kan inte hoppa över kompostgaller^^ eller klättra in i en hundgård. Den nosar bara på kaninerna när den är där. Panda vågar h*n knappt gå fram till ;P
#10 oskicklig vildkanin som inte kan hoppa över kompostgaller :O (A) :P
coolt ;) Vill oxå se en vild kanin xD ahFast förra året så var det en hare upp i skogen bakom oss, :D
Jag tycker att det verkar vara en förrymd lr utsläppt kanin. Om jag var du skulle jag fånga in knasbollen och eventuellt kastrera den. Om jag inte kunde fånga den skulle jag lägga ut lite mat och så.
Den kanske inte klarar vintern sen om det kommer mycket snö…
#13 mm fast jag vet inte vem som kan ha släpt ut den. Vi har inte så många grannar och dom flästa är vuxna/gamlingar. Det kommernästan aldrig någon snö här… vi har haft snö här en gång i vinter och den smälte bort efter en dag.
Nu börjar den facktiskt bli lite iriterande. Tex idag hade jag ute Sessan och Gertrud i kompostgaller. Så kom vildkaninen hela tiden. Sessan och Gertrud fick fnatt och börja jaga runt varandra och hoppa upp på varann som dom parade sig ungefär. Tänkte det var bäst att jaga iväg den så den inte störde dem. Men den kom bara tillbaka hela tiden. Ska jag låta den vara eller ska jag jaga bort den när den kommer hit?? Känns lite taskigt att jaga iväg den :s Men igår när jag hade ute panda i kompostgallret skulle jag gå in en stund. När jag kolla ut genom fönstret bråkade de typ genom gallret :s Inte så värst bra…
#15 du kanske ska fånga in den…? eller jag vet inte om det är en bra idé….
#16 får man äns fånga in och tämja vildkaniner? o__O

Putt :)

Sööta bilder,!<3

^^
Jag såg den genom fönstret precis. (hade inga kaniner ute, förutom gamle simba i sin Hage som h*n total dissar.) H*n smakade på några grässtrån. Kanske e den hungrig och vill ha mat.. Skulle vilja ge den lite men då kommer den la typ bosätta sig här och det är la inte bra. Man ska ju hälst inte mata vilda djur tror jag…

men vad om det är en förrymd tam kanin? :P:S
jag tkr att du ska ge den mat :S
Jag känner två tjejer som har haft en vildkanin som sett deras kaniner som hans egen "flock". Dem kallar honom Snurre Skvätt och han har varit pappa till två kullar, inte med meningen. Men nu är han infångad och utsläppt långt borta ;)
#24 hehe i sommras döpte jag h*n till Alfons x)
Du ska nog inte fånga in honom, vilda kaniner och harar kan dö av stress vilket den kanske gör om du tar in honom och t ex håller fast honom när du ska hålla, ta honom för första gången. Det är inte lagligt att hålla vilda djur om de inte har det väldigt svårt med att överleva, eller om mamman har dött till en unge. Men säger du inget till polisen så kanske det går hahha ;) Verkar han inte stressad när du går nära honom är det kanske bättre att du har honom tam i en utebur än att han springer runt och bråkar med dina andra kaniner, för rätt som det är kan nån vara skadad. Sen kan det ju vara så att han smiter in till någon av honorna tihi ;)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#26 Tråden är från 2008
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#27 Gammal tråd. Men bild nr 3 har en skugga av en till kanin på bilden bakom den vita :P
Heh omg nu e de 2020