Gräver på mig?
I torsdags flyttade världens sötaste rexpojke hem till mig, 8 veckor gammal. Han verkar redan vara hemmastadd och älskar att bara ligga och mysa i knäet :)
Men jag har en liten fråga. När jag hade honom ute i rasthagen idag hoppade han konstant upp i mitt knä. Först var det nog mest bara för att gosa och få lite pussar, men efter en stund började han "gräva" på mig och höll på att bita hål i mina byxor :P Jag lyfte ner honom direkt och sa ett vänligt men bestämt "nej", men han fortsatte likadant :P Så jag undrar bara vad det här beteendet betyder och ifall min "korrigering" är rätt eller ifall man ska göra något annat? Inte så mysigt att ha en grävandes kanin i knäet konstant ;)
Slänger in en liten bild på min prins bara för att han är så söt!
Jättesöt är han! Mina kaniner vill lite olika saker;
Vichy: Tycker det är för varmt.
Morris: Vill sitta högre upp.
Loka (lever tyvärr inte längre <3) Varnade för att hon skulle bajsa, haha :') <3
Jag tycker att du "korrigerar" helt rätt! :) Tyvärr vet jag inte vad just din kanin vill tala om ;)

får väl se, man får lixom lista ut de, zessan gräver/gnager för att hon vill ha något att äta;)
Jättesöt kanin ;) En av mina gamla kaniner började gräva i knät för att den var trött på gos, den ville hoppa ned i hagen igen ;) <3

Mina brukar göra så när dom vill boa ner sig riktigt mysigt och bekvämt :)
Mina är oxå lite olika:
Pigge: när hon tycker det börjar bli tråkigt
Aska: när hon vill hoppa mer(ofta när jag gosar med henne efter hoppträning)
Killen: Han brukar första "gräva" och sedan rullar han sej, oftast eftersom mina ben inte är jätte breda rullar han ut och på marken^^
Tequila: Lite olika men oftast när hon är hungrig
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Mina gräver i knät för att de är kissnödiga/vill inte gosa mer.

det är olika på mina kaniner också
tweexy: gräver när hon vill in i buren igen
puffi: gräver när hon måste kissa

han kanske tycker att du sitter där han ska springa så gör mina kaniner ibland också(:
Muffin grävde mycket när han var liten. Det var för att han behövde kissa ;)
När han gör det nu gör han det för att han vill ner. Kan t.ex. vara så att jag har klippt hans klor eller borstat honom ett tag :P
Emma
hej! alla kaniner är olika men min ena kanin brukar oftast behöva gå och bajsa. Men min andra har aldrig gjort det.