Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 736 ggr
Alva.
1

Kanin - pendling - inne/ute

Hej! Jag börjar snart gymnasiet och jag ska bo på skolan. Den ligger ca 40 min bort från där jag bor. Jag funderar på att ta med min lilla kanin till skolan. Men jag har hittat lite frågetecken jag måste klura ut först. Det är först de att jag skulle behöva pendla med henne. För internatet är inte öppet på helger. Sen är det de att hon är ute nu och om jag tar med henne skulle hon antagligen behöva bo innomhus, hur funkar de? Om jag tar in henne så kommer hon inte Kunna bo i mitt rum (hemma) under helgerna men hon skulle kunna bo i garaget där de är ca 12 grader. Blir de för kallt? Är det för jobbigt för henne att behöva pendla? Vart tror / tycker ni? :)

sp0ngeb0b
0

Det är olika från kanin till kanin hur de klarar av att resa, men jag skulle inte rekommendera det eftersom kaniner lätt blir stressade och jag tror att även om det är en orädd kanin kan det nog bli mycket att ta henne fram och tillbaka varje vecka. :/ 

Vad gäller att pendla mellan att bo inne/ute är det nog inte heller det bästa. Tror det får skilja max 10 grader om de ska kunna byta tvärt så det beror väl på. Kanske blir för stor skillnad om vintern? 

Förstår att det är ett svårt val men jag hade nog gått efter kaninens bästa och låtit henne bo kvar hemma :/ om det finns någon där som kan ta hand om henne då.