Kiss-skydd
När min kanin flyttar in hos mig (snart, snart!!) kommer jag vilja skydda några möbler från kiss av olika anledningar. Har ni några tips?? Det jag kommer på är inkontinens-skydd man kan köpa på apoteket, som man har i sängen. Finns även valpskydd som är i samma idé, men dyrare. Vad tror ni om det? I början, innan den förhoppningsvis blivit rumsren 😊
Jag har vattentätt frottélakan på sängen som skydd ifall mina kaniner skulle hoppa upp och kissa där. I min förra lägenhet gjorde de nämligen det hela tiden. Då hade jag ett frottélakan som jag köpt på Hemtex som är som en stor duk bara, lagom i storlek för att agera lakan till en enkelsäng. Minns inte om det hette frottélakan eller frottéduk eller något annat liknande. Går säkert att klippa upp i önskad storlek om man vill skydda olika sorters möbler! Jag hade först den under lakanet men då de kissade relativt ofta fick jag ha det som överkast i stället för att slippa tvätta lakan hela tiden. Nu har jag en dubbelsäng och har då köpt frottélakan från ikea som är som ett dra-på-lakan, det har jag under lakanet bara. De har slutat kissa i sängen tack och lov (ta i trä 😂). De är inte jättebilliga dock, tror den på Hemtex kostade 200-300 kr, men man tvättar ju dem och använder igen och igen så det är en bra investering tycker jag. 🙂