Annons:
Etikettallmänt
Läst 544 ggr
Emmadagmar
3/2/20, 10:06 AM

Kaninägare igen efter 14 år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Projekt för min blivande sambo, en fransk vädurs pojke. Hade kanin för 14 år sedan med då var dom ute året om pga allergi i familjen. (matta ska limmas på, på rampen. Ja, mycket som är kvar att göras) Kommer börja med att ha galler runt buren för att senare i framtiden ha honom frigående. Toaletten är inne i buren till vänster där det också kommer hänga hö. Har borrat tre mindre hål på kortsidorna för att få in lite mer ljus och luft. Har ni tips? på material som botten i buren samt botten innanför gallret för att skydda trägolvet?

Annons:
[EM_L]
3/2/20, 9:43 PM
#1

Följer! :-D Har använt spån med halm ovanför när jag hade kanin för tre dagar sedan som nu tyvärr har gått bort. Utanför buren och innanför gallret kan du använda en mjuk matta som din nya kompis inte kommer att glida på. Om du är rädd om ditt golv så kan du ha någon typ av plast matta under mattan eller tidningspapper.

Emmadagmar
3/6/20, 11:19 AM
#2

Först och främst, beklagar..❤️ Vill minimera spån eller liknande runt om i lägenheten. Funderar på vinylmatta/plastmatta både i buren och innanför gallret. Sen en matta över det inne i buren. Undrar om man behöver skydda kanterna på mattan inne i buren, så han ej biter på den? Typ lister över, eftersom jag tror plastmatta har trådar i sig(?)

Pepsiplutt
3/6/20, 7:51 PM
#3

Funkar utmärkt med vanliga plädar för mig och min 3 åring. Dom blir lite skutiga men billiga plädar (fake päls då) är lätta att bara kasta i tvättmaskin och tumlare

Arcade-Foodie
3/6/20, 8:25 PM
#4

Jag själv kör på att spänna mina mattor eller lägga något över kanterna. Jag använder även hampa matta som underlag. Men den kan vara lite grov på tassarna men gör inget att någon av mina kaniner har sönder den och får ut sina behov. Kör även på billiga fleece filtar som underlag, det älskar mina kaniner.

Emmadagmar
3/14/20, 12:50 PM
#5

Men eftersom han är 8 veckor (kommer hem hit 23/3) och kanske ej är runsren, och när det är en omgjord byrå i trä. Som om han kissar på filten går det igenom och byrån kanske drar in det och den börjar lukta? Är jag över ambitiös när jag skaffar plastmatta som jag tänkt sätta som golv och lite upp över kanterna? Om jag ej behöver något på kanterna kan jag ju ta en dörrmatta sen filt över det? Tack för er hjälp!!

Upp till toppen
Annons: