Välkommen hem Beviz!
Välkommen hem lilla Beviz! Allt gick så fort och vi hämtade honom idag. En 10 veckors svart/gul japantecknad dvärgvädurs hane. Den vi köpte honom av var väldigt seriös och svarade på alla våra frågor. Också trevlig. Han är lite små osäker men det är förståeligt. Han fick med lite av sitt hö från sin gamla plats. Men skuttade fram när vi hälsade på honom och ville nosa! Bettkontrollerad och vaccinerad mot bland annat myxomatos. Sitter och tvättar sig så att mitt hjärta smälter! Lite dåliga bilder. Men vill inte störa honom. Till lilla Beviz. Jag hoppas att vi kommer att få flera år tillsammans och att vi kommer att ha ett starkt band när du känner att du kan lita på mig. Jag lovar. Varje dag från och med imorn. Så ska jag ge dig pellets och lite godsaker som morot och bladgrönt ur min hand. Jag är glad att du är här! (En parantes. Vill inte höra kommentarer om att allt gick för fort. Åh du skaffade en ny för att bara ha och slippa tänka på Mira. Jag tänker på henne sjukt mycket och Mira har sin plats vid mitt hjärta. Beviz får en annan nära mitt hjärta. Jag ersätter inte Mira och kommer att göra allt för Beviz. Jag är en seriös person)
Vi har ändrat stavningen till Bevies! Men utalas som Bevis. Men man liksom "stryker" undan Be och så vis.