Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 24495 ggr
Chieko
0

Nyser/fnyser

Min lille nyser eller fnyser eller hel del. Bör jag vara orolig? Han är pigg och äter och dricker. Funderar på att boka en tid hos vet för allmänkoll, kolla tänder och sånt. Bör jag skynda mig med tanke på nysningarna?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Lillhems Kaniner
2

Ja skulle absolut kolla upp med vet.

[m-i-r-a-n-d-a]
1

nä inte tror jag de är nån fara, oftast är de bara från höt som dom börjar nysa/fnysa

[ÖstergärdetsKaniner]
2

Är han snorig och så? Ja hade kallat upp det med vet så snart som möjligt. Det kan ligga en hel del bakom nysningar, men kan också vara något helt ofarligt, men värt att kolla upp!

Lillhems Kaniner
3

#2 Ingen fara? när en kanin nyser från höet är ju inte det bra heller, byt hö genast i såna fall :O

[Luppa]
0

Det är definitivt inte bra att en kanin nyser. Tillfälligt kan den ju göra det, om den får något i näsan. Men om det håller i sig ett par dagar eller så så skulle jag definitivt bli smått oroad.
Sitter han inne/ute? I drag?

Chieko
1

Inne i köket. Har väldigt sällan fönstret öppet. Händer att han är lite snuvig men inte hela tiden.. Har flera dagar ledigt nu så ska nog boka en tid hos vet imorgon.

/Karin

bambiiii
5

Hehe min kanin gör det när han dricker vatten! han får det i näasn(vattnet då) och då nyser han och springer runt som en galning med ena hande på nosen! hahahahah

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Lillhems Kaniner
1

#6 ja det är bäst om han är snuvig då o då… en kanin andas ju med nosen…

Doggiemeister
1

min kanin gör det oxå ibland…. pågrund av sitt spån. finns alltid lite dam i det som både han och jag reagerar på….. så jag får väl buta till något annat bottenströ då. Obestämd

Chieko
0

Jag har toalätt och mattor så han borde inte reagera på damm i alla fall…

/Karin

sanna31
4

Min nös som fasen när hon kröp in under våran soffa… Kanske ett tecken på att jag borde städa lite därunder…

Doggiemeister
0

#11 jo det kan vara ett täcken på att städa lite där xD är ju liksom inte så bra för oss heller.

#10 men det kan ju vara bara hösnuva ellr något sådant….det är ju skitsvårt att säga vad det beror på :/

Chieko
0

#12 Ja det är verkligen svårt. Men tycker att det är mindre nu i alla fall, kanske var nyttigt med frisk luft… Han har aldrig varit ute så mycket tidigare då det varit så fruktansvärt blött och kallt, och han inte kan gå i sele riktigt än. Idag var första gången vi gick ut! Kanske ska testa det mer samt vädra mer hos honom.

/Karin

Lillhems Kaniner
0

#13 ja tycker du ska kolla upp med vet..

[_annaH]
0

Jag ringde vet när min kanin nös mycket, hon sa att antingen så är det luftvägsinfektion eller så är det spånet/höet. Skulle det inte bli bättre så skulle jag åka upp med han till vet. Hans nysningar höll sig ca 3dagar.

Så tycker absolut att du åker upp till vet o kollar upp nysningarna!

Chieko
1

Jag har varit hos vet redan, var där för en vecka sedan :) Han hittade inget som tydde på sjukdom av något slag utan gissade på allergi/överkänslighet. Så vi håller koll på när han nyser nu och funderar på vad det kan bero på. Dock tycker jag att det har blvit mindre efter att vi var där så vi får se vad som händer.

/Karin

Svemilia
0

Min kanin nös 2 ggr och hon åt inte jätte mycket frukost och i vanliga fall brukar hon kasta sig på den ska jag kolla upp det

Svemilia
0

Min kanin nös 2 ggr och hon åt inte jätte mycket frukost och i vanliga fall brukar hon kasta sig på den ska jag kolla upp det

Arcade-Foodie
0

#18 Håll ögon öppna på henne och om hon verkar bli sämre ta henne till veterinären direkt. Kaniner kan bli förkylda och ibland kan de få saker i nosen som får dem att nysa. Ha koll att din kanin äter och att den inte har problem att andas. Om den får en rinnande näsa är det bra att kolla upp hos veterinären.