Dräktig hona?
Hur länge tycker du att man ska låta en hane och hona gå ihop för att honan ska bli dräktig?
Tills man sett att dom parat sig :)
Så hade jag gjort iaf ^^

Som #1 ^^

Jag tycker inte det är bra att låta honan och hanen gå ihop alls utan översikt. Honor kan bli trötta på dem när som hellst under dygnet när man inte är där och sen har man en hane som har skador både här och där. Speciellt ofta händer det att de blir tvungen att kastreras om ordentligt sedan honan försökt göra det själv. Av den anledningen låter jag inte några gå tillsammans utan översikt av mig, lämnar dem inte ens några sekunder, det går så hemskt snabbt när det går snett. Ena sekunden ligger de o putsar varandra och andra sekunden slickar den andra sina sår. Inne på kanin-net finns de åtaliga uppfödare som laggt in bilder på deras massakerade kaniner, så är någon intresserad av att se vad som kan hända kan man gå in där och bli rätt så ordentligt avvänjd.

#3 - oj vad hemskt. :O
själv skulle jag inte sätta ihop två kaniner av olika kön utan översikt.

#3: Usch, låter inte så trevligt. Ska kolla på kanin-net ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#3 - jag skulle gärna vilja se bilderna, vet du exakt vart man kan hitta dem?

Gå in på det allmänna forumet, där har det varit flertalet dikussioner i samma fråga där till slut alla insett att det nog är allra bäst att alltid ha översikt ;) Framförallt pippiadolfs har kommit med några bilder som inte är de roligaste att se på, den bilden har då etsat sig fast i mitt huvud. Men kolla där, det finns massvis med bilder tyvärr.