OT - Huvudvärk
Just nu håller jag på att dampa ut på mitt jäkla liv, och till råga på allt har jag haft konstant huvudvärk hela veckan >.<
Något tips? på vad man kan göra för att få det att gå över? Känns som att man snart tagit en överdos av tabletter men inget funkar ju -.-
hmm.. dåligt.. Vet tyvärr inget, hoppas det går över!

Ipren, Alvedon?
Sov massor. Det brukar jag göra.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#2: Har provat alltihop. Och Treo och massa annat skit.

#3: Knepigt ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Usch :( Hoppas det går över!

Jag har kronisk migrän och har migrän varje dag och migränanfall några gånger i månaden (det helt klart västa som finns >.<) så vet hur förjävligt det är kan jag säga dig ;) Jag har några piller som kan få en elefant att bli vinglig, dock somnar man av dem vare sig man vill eller inte. Sedan äter jag muskelavslappnande o lite andra piller. Är det spännigshuvudvärk är det allra bästa att göra att du palalr dig ut och joggar en del, motionerar ordentligt av dig stressen, få massage, bada, vetekudde eller liknande :) För mig fungerar det även bra med att gosa med kaninerna, men bara temporärt =)
jag brukar typ ta och lägga en blöt handduk på panan och vila.. hoppas det blir bättre!

har du migrän eller bara huvudvärk?
Det kanske finns recept hos doktorn.. jag tror det fanns en bra sida om vad man skulle ta när man hade huvudvärk/migrän.

#9 Alla migränläkemedel som verkligen fungerar är receptbelagda :) Dock spänningshuvudvärk brukar fungera bra med panodil :)

Drick mer vatten, eller vad som helst…(ingen sprit)…
Ursch, vad jobbigt!
Sova kanske.. ? :)
#12; Du vet om att man endast ska ta två ipren om dagen va? Och minst 6 timmar (tror jag) mellan dem ? Om du tar fler är det överdos, och det är inte så bra (som nog de flesta vet).
Jag tror du ska sova mycket, kanske ta ledigt från skolan? Försöka att inte tänka så mycket, lägga något varmt/kallt på pannan. Dricka mycket vatten, och enast äta nyttig mat med vitaminer! (har för mig att man kan få väldigt ont i huvudet om man inte får i sig vitaminer).
Lycka till :) Sköt om dig nu <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Kanske sluta sitta uppe hela nättrna och titta på th - klipp ? (A) ;D

Vad jobbigt!=/ Hoppas det går över.
#16: HOST! JAG, SLUTA GLO PÅ TH?!
Älskade vännen, du har nog slagit i huvudet eller nått 
#15; Då har vi olika då xD
#16; Det var ett super bra tips?!
Gå och lägg dig typ klockan åtta! Och gå inte upp förren typ elva. Även om du vaknar.. LIGG KVAR!!! xD (ta ledigt i morgon, inte skola! :P)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#19: Haha, jag diggar dina förslag, men det gör inte min skola eller mina föräldrar.. Har varit borta en fjärdel av terminen och ligger waaaay efter ;P

Vad jobbigt=( Krya på dig<3
#20; Men du kan ju bli döende 
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

det bästa är att gå ut på en promenad, då får man frisk luft och mycket syre till hjärnan. och lite piller emellanåt
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Eller åk till doktorn! :P. Det är bra :). Du kanske har något alvarligt :O
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#18 Nejdå, jag är bara totalt fullproppad med info om Th som du stoppat i mig xD Hahaha^^ <33
Om du käkar choklad så kan jag tipsa dig om att det kan utlösa migrän… Har själv varit tvungen att sluta med detta livets goda pga att jag fick häftigare och häftigare anfall. Det tog dessutom väldigt lång tid innan jag kopplade ihop det för jag fick inte huvudvärk förrän dagen efter och då vaknade jag ofta av att jag hade ont i skallen. Så kanske ett tips? om du nu ägnar dig åt sådan njutning… 
Jag har 2 tips? som hjälper mig mot huvudvärk då jag inte äter alvedon eller ipren annat strunt vanligtvis (äter dock alvedon sällan, om jag har hög feber).
1. Drick ett glas vatten varje timme.
2. Dra dig själv i håret, nära hårbotten och med hela näven, över hela huvudet. Inte extremt hårt men det ska kännas lite. Dra lite över hela huvudet upprepade gånger i ca 3-5 minuter.
Sen brukar jag dra igen efter typ en kvart och hålla på lite så. Och varva med vatten :)
Drar man i håret ökar blodflödet till huvudet vilket kan mildra huvudvärken :)
Lycka till!!! Och dra nu inte av allt hår :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#27 Va kul xD

#26 det är egentligen inte själva chokladen som gör att du får ett anfall utan det är det som kan vara den sista droppen :) Även om du skulle käka choklad en hel dag så skulle du antagligen inte känna av något alls eftersom det innehåller så lite =) Men man ska vara försiktig med vin, starka ostar o choklad så klart, men man ska vara medveten om att det i sig inte är tillräckligt för att utslösa :)
Tina: Dt ska jag prova ! :D
jag har ofta huvudvärk och det bästa är att sova och drika vatten.