hur vågar ni?
Ni som har era kaniner lösa ute hur vågar ni släppa dem? Förut när nisse var liten vågade jag ha han lös men nu har jag inte haft det på jätte länge.. så jag vet inte om jag vågar.. alltid när man är ute med han i selen håller han sig bara på tomten och skuttar alltid till buren och ställer sig på bakbenen när han vill in.. men man vet ju inte, han kanske skuttar ut i skogen…
Hur gjorde ni?
vågar inte heller, tänker inte göra det heller.

Ok !

ska nog prova släppa nisse nästa helg… tror igentligen inte att det är några problem.. är mäst rädd att han ska hoppa in i skogen… =/

Har staket runt 3 sidor typ…fast dom brukar vara utanför staketet oxå. Dom går aldrig ngnstans (: Fast i början när dom är små vågar jag inte släppa dom. Har aldrig haft lös tryggur så. Fast till sommarn kommer jag säkert ha lös honom oxå.
Men om du har en skog nära kan det ju vara lite svårt. Brukar inte våga ha dom lösa så mkt när jag är i stugan,,,eftersom det är en skog nära där…då kanske jag inte får fast dom,,,fast har iofs inte alls nå staket alls där.
Alla min kaniner är så pass "fästa" vid sina burar så dom lämnar nog inte dom i första taget (: Ibörjan när jag har haft dom lösa har jag haft kvar selet och långt koppel efter. Då är det ju lätt att fånga IFALL dom skulle få för sig att sticka (: fast man får ju se upp så dom inte trasslar in sig (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Nu idag vågade jag släppa nisse =) han skutta runt lite på gräset.. sen upp på altan vid buren.. sen ut igen… så håll han på =) vågade bara ha han ute i ca 10 min för sen kom en traktor som skulle göra nått på gärdet så då tog jag in han =)<3
Jag har bara Leona lös när vi har hoppat på baksidan :) För det enda hon vill då är att komma in x'D men visst, jag måste styra henne lite men inget mer. När hon är på ovansidan så brukar de korta kopplet släpa efter henne så jag lättare kan få tag på henne ^^
När jag har Molly lös har jag en sele på henne så jag kan ta tag i den om det kommer ett farligt ljud så hon blir rädd och flyr. Jag tycker inte man ska släppa sin kanin lös ute förräns du litar på din kanin 100 %. Därför har jag inte Mimmi lös, hon har svårt för människor.

mina började gå lösa när dom va små men om alla ska gå lösa brukar jag vara med en kompis ifall det kommer en katt eller om någon springer iväg!

vågar inte ha mina kaniner lösa, eftersom jag är rädd att de springer in i buskarna där det bla. finns taggbuskar., som går mot vägen, där det kör bilar nästan hela tiden.
Vi har haft kaniner förut, och två av de sprang lös. En som hette Timmy sprang bara på gården och det var lätt att få tag på honom. Pelle sprang också lös ibland, men mest i sele och koppel.

vi har kompost galler som våra kaniner får skutta runt i =) det funkar jätte bra
jag brukar ha liga lös då och då för hon far typ ingenstans men jag kollar alltid till henne
Jag brukar ha sputtnick & Plexus lösa med kopplet "hängande" efter. Är bara lite rädd att dom ska fara under ladan. ( Plexus for under ladan och var där i 1,5 timme.)
Nu har jag vågat ha Cassie helt lös :) jättekul och hon stack ingenstans långt :P

Jag kan ha Tindra lös ibland eftersom jag har staket :D
Jag vågar ha Trampe lös uta på vinteret i snön , han älskar snö och han är så trög uta så det är okej , det enda jag måste kolla efter är katter . det finns det mycke av här :/ Men annars kan han vara lös :) Han springer bara här på denna sidan av huset ;D

Mina Bj:s brukar vara lösa. De är så stora och försvinner inte så lätt…så känns det iallafall.
När jag städar en av jättarnas bur, brukar jag ställa en upp o nervänd låda som trappsteg under burdörren. Då hoppar kaninen ut och motionerar omkring en stund medan jag pysslar med städningen. De brukar alltid hålla sig i närheten, hälsa på de andra kaninerna genom gallret och sådär. När jag sen städat klart lägger jag in mat i den rena buren och då brukar burinnehavaren minsann hoppa tillbaka in av sig själv. För hungriga är de ju alltid, jättarna… På bilden är det Viras tur att ha skoj!

Niike brukar få gå lös, men jag följer alltid efter honom. Dels för att jag är orolig när jag inte ser honom, och för att han är orolig när han inte ser mig. Om jag inte följer efter brukar han stanna och kika på mig. "Kom då matte!" ser det ut som han tänker;)
Jag började släppa Niike lös när jag verkligen kände att jag vågade. Jag började med att han fick skutta ca 2 meter fram till uteburarna när honorna var där. Då skuttade han alltid fram till dem och nosade på dem genom gallret. Sen fick han komma ner i sin utebur. Efter ett tag fick han börja lite längre ifrån, jag släppte honom från ca 5-10 m avstånd. Och han skuttade ner till honorna, nemas problemas!;) Sen fick han skutta lös kring burarna, och för det mesta höll han sig vid honorna. Men efter ett tag, när han blivit mer säker tog han mod till sig och skuttde iväg en liten bit åt ett annat håll. Och nu skuttar han omkring överallt, men mest runt rasthagen där han känner igen sig bäst.
Innan du släpper Nisse måste du känna att du verkligen litar på honom, och han på dig:) Lycka till!

Jag hade Mulle lös när han var liten men inte längre.. Han skuttar iväg vart som helst xd
Ping Pong och Lollipopo vågar jag inte ha lösa.. :/ Tyvärr. (kanske när vi är färdiga med staketet tunr trädgården..
Rutan och Molle har jag bara haft lösa några gånger i några sekunder xD.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Har haft Myran lös sen hon var liten, Isak har också varit lös mycket :) Guldus har jag aldrig lös då han är omöjlig att fånga xD
jag har haft det sessan lös några ggr. Jag vet att hon inte skulle sticka långt bort. Hon rymde några ggr i hennes förra Hage då nätet var lite dåligt. Oftat hittade man henne borta vid hannarna då;) Sen bor jag på landet så det finns inga farliga bilar som kör i full fart utanför huset. Min förra kanin Star hade jag gämt ute löss och hon stack inte någon gång. ett tips?! börja med att ha på selen men inte kopplet första gången. då kan det vara lite lättare och fånga in dom.
Testade att ha Pelle lös för någon dag sedan.
Gick jättebra, då han gärna håller sig i närheten.
När min sambo kom och ropade på honom, sprang han som ett skott till honom och satte sig ner.
De andra törs jag inte ha lösa än.

Laban är den enklaste kanin att fånga så det är inga problem, och han brukar hålla sig där jag är
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus