Dräktig?
Hejsan jo nu undrar ag om min kanin är dräktig?
Hon har blivit lite tjock oh bröstvårtorna är lite svullna och om man ska kolla om d e mjölk i dom så kommer de tp en droppe "vatten2 elr vätska.
Hjälp mig jag vill veta ;)

Har aldrig haft en dräktig hona själv så jag kan nog inte säga bu eller bä men det låter som hon är dräkig. Är hon anorlunda i beteendet än när hon var "odräktig"? x)

För hur länge sedan parades hon?
#1 hon är mkt lungnare för förut sprang hon iväg när man kom nu sittr ho stilla och är gosigare :)
#2 för ca 3 och en halv v sen :p
Då är hon nog dräktig.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#5 hon är inte speciellt tjock men bara lite och bröstvårtona är lite svällda :P

#3: Okej, vad jag vet så brukar de bli lite aggersiva men alla kaniner är ju olika så :) Men om hon parades för 3 och en halv vecka sedan så är hon nog dräktig eller skendräktig?.

humm.. vet inte ricktigt men om du är osäker på om hon är dräktig bör du nog sätta in en bo-låda eller något och lägga extra mycket hö (som hon kan ta av).. för om hon är dräktig och det har gått 3 1/2 vecka så bör hon nog snart få sina ungar.. (Du kan ju även se om hon drar av päls från magen).

Var det en planerad PARNING? Har du någon kunskap om Avel?
Som sagt är hon förmodligen dräktig och ungarna bör då komma inom ett par dagar. Mycket halm, hö och lugn och ro samt bra mat (öka inte doseringen förens efter födseln).
Lite länkar där det står lite grunder om Avel och skötsel av mamman/ungarna:
det var såhär.. joo jag har haft 3 kullar innan men hon är inte så fet :P men vårtorna har svällt och nej de var inte planerat det var min brors och min kompis skulle vakta kaninerna då han hannen på henne typ 3 sek och d blir ju barn typ direkt :P
Och förrut när hon var gravid vart inte hon agressiv hon var bara extra snäll;P

Hon är nog dräktig.
#12 hon har inte fått dom än? :(
asså hon är inge tjock alls bara bröstvårtorna e svullna .
Hon kanske bara är skendräktig?.. Hur många dagar sen var det hon parades?