Hjälp!! :'(
Min kanin Tindra är jätte konstig! När jag fick henne så var hon almänt glad och sånt men nu så är hon sur på mig , varje gång jag kommer nära henne ( i buren ) så hugger hon till mej , har t.o.m haft bandage eftersom hon bet mig så hårt. .Varför är hon sur på mig?? Jag brukar kela med henne varrannan dag, ska ja börja med att vara med henne varje dag? Men ska jag sitta vid hennes bur och prata eller ska jag ta ut henne till hagen och sitta med henne där? Ja har ingen aning !! Snälla hjälp mig !!

Kanske kommit in i tonåren?
Du kan ju sitta och prata med henne utanför buren och så.
Hur gammal är hon?
Jätte fin bild och kanin. (L)
ingen aning, men jättefin bild :)
hoppas nån annan vet..
Sitt typ och säg till henne med lugn röst "Lugn gumman, du är så fin." Eller ja, säg nått sånt så att hon lugnar ner sej. :)

#2+#3 - Tack :) <3 #1 - Hon är 135 dar ^^ typ 5 månader ^^

Glömnde bara skriva vad söt hon är:)

Gå igenom hennes kropp ordentligt och gör en grundlig hälsoundersökning så att du ser att allt är bra med henne. Sen finns det en stor risk att hon bara blivit tonåring :)

#7 Vadå grundlig hälsoundersökning? Menar du typ om hon har nån skada lr nått?? Annars har väl min lilla bebis blivit tonåring :) Kommer dom sluta vara sura ?? Asså typ senare?

Gör som #7 säger. Kolla så att hon inte har någon skada eller sår, att hon har ont någonstans. Då kan dom bli lite irriterade.
Annars har hon troligen kommit i tonåren. Det kan hålla på någon/några månader, men det kommer att gå över. Håll ut, det är värt det :-)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Troligvis tonåren som många redan sagt. Men det går över, för vissa tar det längre tid, för vissa går det över fort..

Tror att hon har kommit in i tonåren!
Söt tindra är!<3

hon har kommit i tonåren! Min va lika dan.. det går över! Lycka till..
Söt kanin <<3

Förresten. Är det någon av era kaniner som har flyttat matskålen och så? Opal gör det heeeela tiden xD
#14 Ja, Fia flyttade matskålen ett tag och grävde ner den så jag inte hittade den:P Men det var inte pga av tonåren … Isf var det något vuxen-hormon som satte igång på henne;)