Färre kaniner
Ja, nu känner jag mig som världens sämsta människa, hacka på mig hur mycket ni vill.
Var nyss ute hos kaninerna och då bestämde jag mig helt. Har tidigare funderat på det men har hoppats att det ska fixa sig.
Jag har helt enkelt inte tid för alla mina kaniner. Det är förjävligt. Särskilt under vintern när det blir mörkt runt tre-tiden. Hinner knappast motionera alla kaniner då jag kommer hem halv fyra på vardagar, undantaget tisdagar. Skulle kunna ta ut dem i sele men det funkar inte att jag går ute 6 timmar med kaniner i sele, minst. Kan inte heller klippa klor, städa eller göra andra småsaker i mörker förutom gosa. Utfodringen är jobbig den med.
Sen har jag ju mina dåliga stunder (depp-perioder snarare) då jag sitter i mitt rum hela dagarna och inte gör ett skit förutom att stirra in i väggen. Har dock lyckats pallra mig ut till kaninerna, men det blir inte mycket mer än lite spring i hagen, gos och utfodring.
Märker även att mina kaniner börjar förändras. Expo, Candy & Sera blir alldeles rastlösa när dem inte får springa minst två-tre timmar varje dag. Jag menar fullkomligt galna! Dem rycker i burgallret, springer runt som tokar i buren och vill absolut inte kela.
Roxy och Chevy blir helt likgiltiga om jag inte gosar med dem minst en halvtimme varje dag. Dem vägrar komma fram när man öppnar buren ifall jag inte gjort det och är allmänt sura.
Det är inte kul att se mina små älsklingar så och ha dåligt samvete.
Eftersom Sera bara är min foderkanin har jag bestämt mig för att lämna tillbaka henne. Hennes ägare kommer till Sthlm nu i December/Januari, ska mejla henne ikväll. Kommer bli riktigt jobbigt att ge tillbaka henne då jag verkligen älskar henne. Vill inte ens tänka tanken.
Har även en tjej som är intresserad av att ta Flame på foder. Hon har en tom bur och tillåtelse av sina föräldrar, så det blir också av.
Jobbigast är nog att ge bort båda ungefär samtidigt…
Ville bara skriva av mig lite & så att ni inte undrar när jag bara har fyra kaniner igen..
stackare :/

Stackare=/<3
stackare.. hoppas det löser sig :/

Stackarn, hoppas det fixar sig <3 =)

Hoppas det löser sig!

Det är förståerligt och jag tycker du gör helt rätt, kaninerna ska ALLTID gå först :) lycka till <3
Stackare, hoppas allting löser sig.
Det är ju bättre att göra så, än att dom ska få panik och springer runt i buren osv. Så du gör rätt. <3
Jag förstår hur du känner dig :(
Men jag tycker du gör det rätta!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

*kram*
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Aw, vad gulliga ni är.. :)
Sitter och bölar som värsta tönten nu, typiskt mig. Stackars Chevy får trösta mig..
Usch, vilken situation.. men jag förstår dig. Försök leva med saknaden och kom ihåg att du gör det som är bäst för dina kaniner. Det kallar jag kärlek! Beundrar dig verkligen, det krävs mycket för att skiljas från sina bästa vänner. :')

#10: Det skulle jag också ha gjort. <333
www.frihetenskaniner.se
Vad tråkigt :/ Vet precis hur det är att känna att det verkligen inte funkar.. Men du måste ju tänka på vad som är bäst, både för dig och dina kaniner, och som du har tänkt göra låter som att det är en bra idé. Åtminstonde att du kanske har någon kanin på foder, det kan ju underlätta mycket :)
Vad du än bestämmer så tror jag att det blir bra! :) Kramar!
nej vad tråkigt :( hoppas det löser sig! *kram*
#10: Skulle jag också gjort, förstår dig.<3

Tycker du absolut gör det rätta! Då du känner att du inte hinner så gör du det rätta än att behålla alla och inte ha tid för dom. Kramar gumman :)
Shit vad jag beundrar dig just nu :').
Du gör helt rätt, låter kaninerna gå före. Precis som det ska vara. Du avstår från något du verkligen älskar för att de ska må bättre :). Det är kärlek!
Tröstkramar till dig <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Uhu, ni är så söta till tusen <333 Miljoner rosor till er! Vad skulle jag göra utan er? <3
<33
- Mvh Emma
#18; Leva utan oss? (skojja xD)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Guud så jobbigt vännen <3 Men måste berömma dej med ditt beslut. tröstkramar

#20: Haha ;-)
www.frihetenskaniner.se
Så är det med mig också :( Hinner inte motionera henne. Kommer hem 15:00 och det är mörkt ute ;/ Känner mig son värsta "djurplågare" att jag inte tar hand om henne ..
Vet hur du känner dig! Kramis <3

Men gud, det är klart att ingen kommer hacka på dig gumman! <3 Man ska alltid tänka på kaninens bästa, inte på sig själv, eller på vad andra idioter ska säga! Du gör rätt, sålänge kaninen mår bäst av det! :) Det är något jag lärt mig med hela "Bella-grejjen" :) <33
Kramar <33
Men gud, gumman<3 Klaart vi inte hackar på dig! Den som gör det får med mig att göra(;P)
Du gör helt rätt! Väldigt ansvarigt av dig dessutom. Hinner man inte så gör man inte, så är det. Och istället för att låta kaninerna få mindre Motion och gos är det ju bättre att de får komma till någon annan så de får mer tid, plus att de kaniner du ska ha kvar får mer tid. Men jag förstår att det är jobbigt.. Svårt att lämna bort någon man älskar så mkt:/ Finns alltid här om du vill prata<33