Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4670 ggr
twinnie
1

Våt nos

Mio har under dagen haft ganska våt nos. När jag hade honom sängen nyss så låg han ner med huvudet tryckt mot sängen, och när han skuttade iväg sen var där en liten blöt fläck.

I övrigt är han jättepigg! Han äter massvis med mat, dricker som en kamel och jaa .. Han verkar kry annars!

Kan det vara någon fara med honom?

[Niike]
0

"dricker som en kamel" - Hahah xD Då vet man ju inte om han dricker eller inte, eftersom kameler kan hålla sig från vatten jättelänge:P Hahah^^

Det verkar ju inte som det är någon fara med honom. Med tanke på att han är så pigg. Men du får hålla ett öga på honom:)

twinnie
0

#1 Men kameler dricker väl jättejätte mycket när dom väl dricker? HAHA, aja, han dricker massor iallafall ;)

Trasdocka
0

Vitaminkur + mycket röda frukter och grönsaker (dvs de som innehåller järn) skulle jag säga. Men bara så länge det inte blir kletigt snor, då är det till vetten på en gång. Det farliga med snoriga kaniner är som jag hoppas ni vet nu (efter att jag tjatat så mycket :P ) att kaniner bara kan andas genom nosen och på så sätt kvävs de om nosen blir för snorig och täpt.

KajsaM
0

Ska kaninern vara krut torr om nosen eller lite blöt?

Hoppas det inte är någon fara med Mio :)

twinnie
0

#3 Vad för vitaminer? Röda frukter, är det typ tomat och paprika eller? :)

ciss
0

#5: Tomat, paprika, röda äpplen? Fast äpplena är i och för sig gröna innuti.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Trasdocka
0

#5 röd paprika är den som jag i huvudet kommer på med allra mest järn i :) Var lite försiktig med mängden bara då det är lite starkt för ninmagar =)

[Zorro_93]
0

min kanin är oftast lite blöt om nosen :/ men jag sa ge han lite tomat och sånt och se om det funkar, han älskar tomat.

twinnie
0

#7 Han fick en litenliten bit paprika igår och en liten bit idag. Och det var väldigt gott ;) Slank ner direkt :)

Trasdocka
0

#9 så bra matilda :) Det finns ju mycket vitamingrejjer man kan köpa, men samtidigt finns det ingen vetensplig grund på att man faktiskt blir friskare om man äter c-vitamin och likannde :)