Qourn??
Kom och tänka på en sak.. Jag är ju vegetarian.. (Och har vart det länge.) Och jag äter ju en hel del Qourn produkter..
Kaniner borde ju kunna äta Qourn? Eller är det tillsatt något kaniner inte bör äta? Just eftersom Qourn är ju en sorts Svamp?..
Bara en tanke som slog mig :P.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Äter kaniner i det vilda Svamp?? Det visste jag inte. Fast jag vet inte jag, det måste vara processat en massa innan det blir människomat. Själv tål jag inte Svamp? och kan inte äta quorn, och jag har varit veg i 15 år nu. Jobbigt när man äter på resturang för det är väldigt sällan de har sojaalternativ /=
Det borde ju finnas info om quorn online. wikipedia?
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Ok jag wikiade det och det är en slags prosessad mögelsvamp som binds med äggviteämnen. Med tanke på att det är salt i det skulle jag inte ge det till en kanin.
Jag tror inte att det är så bra. Det är nog inte enbart Svamp? i utan också salt och så, som #2 sa. Men det var en bra tanke. :)
Btw stavas det quorn.. ;)
Det är väl väldigt mycket olika grejs i det ? eller ?
Jo jag tänkte nog att det var ganska mycket tillsatt.. :P. Men men.. ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jag har varit veggie sedan jag var 5 år och skulle jag funderat på om jag kunde gett ninerna quorn skulle de fått en hel del genom åren ;) Dock är den inte så glammigt som det låter, det låter som om de tagit någon sorts Svamp? från skogen o pressat typ, men sanningen är att det snarare är så att de ser till att få mögel och detta mögel utvinner de protein etc :) Mögel är som ni alla vet giftigt men de har använt någon process som jag verkligen inte förstår mig på ;) Men eftersom kaniner är känsliga för salt och diverse kryddor som vi använder (tänk dig tanken o käka qourn utan krydda? O.O URK!) så är det inte någon mat för kaninerna :) Gå igenom informationen på baksidan och se vad den innehåller =)
haha, nu blev det lite flummigt här, får skylla på att jag är trött eller något ;)
#6; Tack för att du förklarade mögel (xD). nu kommer jag aldrig kunna äta det igen jue :P. haha
Mina kaniner får hålla sig till grönsaker och frukter :P.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#7 Jäkla mycket hellre mögel än döda djur så ;)

Egegntligen är det inte mögel utan en fungi som är släkt med mögel. Det är väl lite som tryffel som växer i marken.
#8; Jo det är klart ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jao, eller snarare släkt med tryffeln skulle jag väl formulera mig med, fast same shit different name egentligen, både det ena och det andra :)
Jag är rätt kass på att förklara, men det är själva jäsningsprodukten man använder, typ som när man gör sprit och öl har jag för mig (vi gick igenom det under biologi B men att få allt o fastna i gymnasiet är ju inte det lättaste >.<). Har för mig att man hittade någon liten supersvamp i england någonstanns o sedan började de forska på den i laboratorium och nu har de stora tankar där de förökar dessa och skördar. Sedan är det de själva trådarna i svampen som man använder, det är jag hyffsat säker på *tänker*
Som sagt, allt sånt där innehåller ju kryddor o annat så tror inte heller det skulle va bra till kaniner, om de ens skulle äta det. Färskt är ju det bästa!
Är också veg o äter quorn o sojaprodukter själv. Mums!
#8 precis ;D veggiepower ;P
#12; Mums var just det rätta ordet ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com