Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 742 ggr
twinnie
0

Kräsen?

Nu ger jag snart upp x) Mio äter inga grönsaker, inge frukt, inge knäckebröd - inget! Har provat allt men det enda han äter är pellets och hö.

Någon som vet varför han dissar allt annat? Myran var matvrak redan från början. Och det är hon fortfarande. Äter allt som kommer i hennes väg x)

KvirrZ
0

Isaac är också en kräsen liten jävel x) Han äter inga grönsaker om de inte är hela, alltså inga bitar för honom. han äter typ bara morot eller äpple :P Pellets åt han knappt när han var yngre ^^ :P

- Mvh Emma

Taci
0

Hugo är nästan likadan, o har alltid varit så. Dock brukar han äta upp nästan allt han får, men det ligger kvar i buren in i det sista. Endel äter han inte alls upp, o bara ignorerar. Mkt kräsen liten herre, medan Berit äter allt som går (o inte går^^)

Trasdocka
0

Ge honom lite tid, vänta med att ge olika saker tills han blivit lite äldre o prova då :) Om mor sin inte fått samtidig som han bodde med henne kan han vara tveksam till vad han bör äta, men det brukar ordna sig med tiden =) Sen är det ju inte direkt nödvändigt för honom att äta varken knäckebröd eller frukt så nemas problemas, det ordnar sig :)

twinnie
0

#3 Nejmen tänkte mer på grönsaker. Innehåller ju massor av viktiga vitaminer. Grejjen är att han verkligen kastar sig över pelletsen men morot, gurka och sallad är avskyvärt ;)

Trasdocka
0

Morot är ju bra, gurka o sallad är inte mkt kul i, men riv morötterna o blanda pytelite i pelletsen, då brukar det slinka ner samtidigt ;)

skanorskaniner
0

Min nya kanin Batman är väldigt kräsen av sig. Han äter inte morrötter om de inte är i små bitar. Han äter inte heller vilken mat som helst utan det måste vara Stampe. Han äter inte ens knäckebröd, banan. Men han äter pasta och potatis.

Sandra-
0

Molly åt inte grönsaker och sånt förrän hon var några månader, tyckte med det var jättekonstigt men sedan blev hon ett matvrak, så det kommer säkert snart! :)

SagaoAlfred
0

Alfred är väldigt kräsen, och har alltid varit.
Det enda som han verkligen äter för att han tycker att det är gott är broccoli och persilja. Pellets äter han nu när det är kallt ute å sådär, men han har ingen bråtska med det alls lixom..
Hö äter han därimot, å det är ju tur det =)

myriis
0

Candy ville inte äta grönsaker/frukt eller någoting som inte var hö i början. Efter några dar började hon käka pellets och efter några veckor även grönsaker.. Så det löser sig nog :)

KajsaM
0

Precis så var Hampus när han var liten, jag tror att det var därför att djuraffärn inte hade vänjt han vid de, men jag stoppade alltid och till slut åt han :D Dock nu så är han väldigt kräsen ^^

Lippo
0

Så var Lippo också ibörjan fast han började äta grönsaker och sånt sen :)

ciss
0

Många kaniner är så när de är små. Engla var också så, fast Essy har jag aldrig haft några problem med, hon äter snarare för mycket :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Har aldrig någonsin hört att kaninungar inte äter det som severas. Alla kaniner jag haft har varit glupska sen första stund! Men men, ska prova att riva lite morot i hans pellets ikväll.

jees94
0

Nisse åt inte heller något sånt när han var liten.. men nu äter han allt :)<3

Lizzan
0

Hm, har aldrig varit med om att någon av mina kaniner har varit så kräsna… dom glufsar i sig allt :)

lilljojjan
0

Zesam är också kräsen den ända grönsaken han äter är morot inget annat en gång skulle jag ge han gurka men det var precis som om han var rädd för den

Flippa
0

Nää, Filippa äter allt jag ger henne! Hon äter hur mycket som helst ;)