Vikla färger?
Vilka färger skulle det bli av dessa.
Lyktan's Opal+Lyktan's Willam
William är vit blåögd och bär på mycket blått och även creme färgat, och helvitt.
Opal är blå scheck, blåögd och bär på vitt och blått. blåögt.
Opal på bilden, kan skicka på William, om jag får det för hans ägare, annars kan ni kolla in honom på www.freewebs.com/jetaimeskaniner

Det finns ingen färg som heter creme. Det är då antagligen vitgul du menar? Och Opal är blå brokad/ev. vitscheck, eftersom hon inte har en korrekt scheckteckning :)
Tror på att det skulle bli vit blåögt, blå wienertecknat och blå brokat blåögt :)

Men Amanda hade sagt att hon var blå scheck :/ Hon får inte vara vitscheck!!! Dom brukar ju dö inom ett år ju!!

putt

#2 Vad för färg är föräldrarna? Hon kan bara vara vitscheck om både mamman och pappan är manteltecknade.
Precis som Matilda sa är hon inte scheck, troligen är hon brokad :)
- Mvh Emma

Jag pratar just nu med Amanda och hon säger att hon inte är brokad, föreldrarna är Blå Wiener och Blå Scheck

Du kan egentligen bara sätta dig ner och räkna ut genkoderna på dem, det sog är det jobbiga är wiener, det brukar gå åt helvete rent ut sagt när jag ska börja räkna ut wiener, men o du hör på kanin-net så finns det någon där som kan hjälpa dig :) Sen har jag snart gett upp med att räkna på genkoder, naturens lag vill endå inte som jag vill ;)
#7: scheckteckning finns ju nog

#9 Inte godkänd i varje fall. Det finns ju Engelsk, Rhinsk och Tysk som godkända teckningar. Det finns ingen godkänd teckning som heter endast "Scheck" ^^ Isåfall syftar man säkert på vitscheck.
^ Man brukar ju nog kalla ex en korsning/dvv som har en tysk scheckteckning endast för (färg+) scheck

#11 Har länge letat efter en sida där det står mer om Scheckteckningen men har inte hittat. Det enda jag läst är att de finns tre olika sheckteckningar, och kaniner som endast har ett fåtal fläckar, bruten ål och liknande är inte sheckar, uten vitscheckar eller brokade.
^ "och kaniner som endast har ett fåtal fläckar, bruten ål och liknande är inte sheckar, uten vitscheckar eller brokade" Tja, en scheck kan ju också vara feltecknad, tex genom en bruten ål, för lite fläckar osv, men en feltecknad manteltecknad (brokad) kan ju också se ut så, och även en vitscheck :-)