Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 553 ggr
Lizzan
0

Halm

Alltså nu blir jag så less! Har varit på varenda djuraffär i hela Skellefteå och ingen säljer halm! Börjar bli lite desperat, det är så kallt nu att det är lite mesigt med spån.. När jag frågar varför dom inte har halm så får jag svaret:

- Det har variit en dålig skörd i år och att det troligen kommer att bli hö brist i vinter också…

Jaja, det är väl bara att leta vidare efter halm….

ciss
0

Söker också efter halm. Har proppat med hö i huset nu & tjejerna tycker om det, men vill ändå ha något varmare också. Får väl köpa från bonde ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Pion
0

Granngården brukar ha halm,kolla där.

Lizzan
0

Jag har varit där och kollat…

[Zorro_93]
0

men, Handelsgården har amanda! :)

Lizzan
0

Måste dit :D

sputtnick_plexus
0

hoppas du hittar det :)

Ellen95
0

Hoppas du hittar halm!

ciss
0

Vars ligger Handelsgården?

www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

Hoppas ni hittar :)

twinnie
0

Här säljs det halm på varenda djuraffär. Jag köper på Djurfavoriten. En stoor säck för 130:-.

Trasdocka
0

Man måste vara duktigt med att lagra upp nu, speciellt om man bor i nedre delen av landet, många åker upp många mil upp i sverige bara för att få tag i halm.

jees94
0

jobbigt läge..:)    Jag tar gratis från ladgården.. där har dem över 300 kossor så det är bara att gå dit och ta så mkt man vill ! :)     (Har typ ½ km dit )

Naaathaaa
0

Samma problem, i och för sig inte såå kallt men ändå…

Vi har fått från ladan innan bara men nu har de en annan sorts halm jag inte vill ha till kaninerna.. Aja, får flörta lite med honom och säga att jag får 2 andra balar… Av den gamla sorten..

Trasdocka
0

Vad är det för lyxigt ställe ni får gå o ta gratis ifrån? Här betalar man då dyra pengar varje månad ;)

Feliciaa
0

#14 Samma här xD

Essen
0

Testa med lantmännen eller kom hit till Umeå och köp för här finns det. =)

pandabjorn
0

finns det ingen bonde i närheten?

Jag får halm från min morbror som är bonde och bor  2 km från mig. Dom brukar köra hit massa halm med traktorn då och då =)

Trasdocka
0

Jag köper just nu på lantmännen ;) men har man ett gäng kaniner blir det bra dyrt endå, bönder har jag då inte på en bra bit härifrån, bor ju i sthlm stad :)

Lizzan
0

Ska kolla på Handelsgården :)

Mimmiih
0

det brukar finnas på Nords zoo, men jag vet inte om det finns nu? :S

annaforsgren
0

#18 vart ligger lantmännen?. hur mycket får man för pengarna?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Mickis1994
0

Granngården, Lantmännen har oftast halm :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Zorro_93]
0

#8 Typ mitt i stan, det ser inte ut som en djuraffär. Men om man går in längst in i affären finns en kaninhörna :)

ciss
0

#23: Typ på Torget, vid CK, Arkaden, Bokia, Vintergatan? Kan du förklara lite närmare?

www.frihetenskaniner.se

[Zorro_93]
0

#24 hmmm! sämst på att förklara men, den ligger bredvid "asplunds" vet du vart det ligger??? det är en skylt däre står "handelsgården"

ciss
0

#25: Asplunds? *fundersam min* Men jag hittar nog :)

www.frihetenskaniner.se

Dior_94
0

När jag var på handelsgården den dagen jag var och hämtade Liam var det bara en påse kvar .. :/
Imorgon ska jag på stan och köpa lite saker jag ska även kolla om halm finns. *hoppas,hoppas*

Trasdocka
0

#21 ligge rvid frihamnen, dvs på andra sidan stan från mig sett >.< bara bensinen dit är ju inte direkt billig… Men det är endå värt det :) Jag brukar köpa 2 balar halm och 2 balar hö, det räcker 2-3 månader om jag har tur + 1 bal spån om det får plats. Och sedan blir det ju 3 säckar stampe med :) Haha, det är inte billigt att ha kaniner direkt när man bor i staden ;)