Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 678 ggr
[Niike]
0

Uppfödarnamn

Som jag har förstått det behöver man inte registrera uppfödarnamn för att få kalla uppfödningen för det? Eller?

Om man har en kull, får man då säga att kaninen heter t ex "****** Stampe", "****** Stampelina" osv .. ? Eller gäller det bara om man har reg. uppfödarnamn? Någon som skulle vilja förklara det där? (A) :)

MarHai
0

Man behöver inte regga sin kaningård för att få använda namnet på ungarna.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Romana_12
0

Putt :)

PRO_Anders
0

Som #1, men du får inte skriva ut stamtavla på dina kaniner om du inte är med i förbundet. (fö kan bara medlemar köpa stamtavleblock)..

[Niike]
0

Okej , tack:) (A)

Naaathaaa
0

Om man registrerar det som uppfödning i SKHRF, får du använda ditt uppfödarnamn före, annars inte…

Med det är i SKHRF…

[Niike]
0

#5 Martina sa ju att man kunde använda det utan att regga?

Frida
0

#6 Du kan använda namnet utan att registrera dig någonstans.
Men om du ska skriva stamtavla på ungarna så måste du köpa ett uppfödarnummer (kostar 100kr). Vill du sedan registrera namnet som en kaningård gäller detta.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Naaathaaa
0

#6, Men i SKHRF får du INTE använda ditt uppfödarnamn om du INTE är registrerad uppfödare I SKHRF, alltså SKHRF- Sveriges Kaninhoppare s riksförbund

[Niike]
0

#7 Så man behöver bara köpa uppfödarnummer för att få skriva stamtavla? Jag vet att jag är tjatig, men jag vill fatta dethär;)

Frida
0

#9 Helt rätt. Så ska du bara föda upp kelkaniner så behöver du inget uppfödarnummer.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Niike]
0

#10 Okej. :) Tack så mycket för hjälpen!

PRO_Anders
0

#9:

NEJ, du måste också vara medlem i SKAF, och avgiften dit är beroende på din ålder och var du bor (vilket län)..