Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 407 ggr
Alva13
1

Kaninkiss

Hej, hoppas alla har haft en bra dag. Jag har ett mycket stort problem med min kanin. Hon kissar i min säng så fort hon får chansen. Jag har försökt lägga mattan längre ifrån sängen så hon inte kan hoppa upp men hon lyckas ändå. Jag vet nu att det är för att hon känner lukten av mig och vill markera sitt revir. Men hursomhelst är hon inte rumsren för jag visste inte att det gick och göra kaniner rumsrena men nu vet jag det och är det försent för att hon ska kunna bli rumsren, för hon är 5 år gammal. Kan kastrering hjälpa mot detta kissbeteende tro? Tacksam för svar!

Arcade-Foodie
0

Det är aldrig försent att lära en kanin, äldre kaniner är lättare att lära än ungar och en sterilisering kan hjälpa ^^

Mimmisco
0

Så fort kaninen kissar i din säng, ta bort laken och lukten så mycket som möjligt. Skaffa en kattlåda eller nått annat liknande och ha hö i, exempelvis ovanför. Kaniner uträttar sina behov när de äter. Om kaninen gör mått utanför buren. Lägg de i lådan. Kaninen kommer då lära sig vart den ska gå. Du kan lära en vuxen kanin att gå på låda, inga problem. Rekommenderar dig att titta på Lennon The Bunny på youtube. Hon har en lösgående kanin inomhus och ger bra tips? för att få kaninen att vara lösgående och rumsren:)