Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 704 ggr
senna
0

Hus?

Ska idag försöka bygga hus till kaninerna. Hur stora tycker ni att de ska vara? hur stor kan man göra "dörröppningen" till husen?

Hur ser era hus ut? vad är måtten?

ciss
0

Har ett hus på 30*30*30 som inte används. Dom ville aldrig gå in i huset utan satt helst på taket ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

senna
0

#1 - haha, okej. hur stor är dörröppningen? :)

ciss
0

#2: Det vet jag inte. Mina kaniner är ju ganska små också, dina är nog större. Dörröppningen ska vara snäppet större än kaninen. Om öppningen är för stor så blir det kallt inne i huset.

Huset ska inte vara alltför trångt, då blir det jobbigt för kaninen. Det ska inte vara alltför stort heller för då kan kaninen inte hålla värmen i huset.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Ellen95
0

Jag har ett hus till Millan. Jag vet inte hur stort det är. Har glömnt bort måtten:P

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har byggt ett ganska stort hus , vet tyvärr inte måtten såhär på rak arm. Kan ta reda på det om du vill. Finns en ganska stor öppning och sen ett ganska litet fönster. Har tyvärr ingen bra bild för min gamla hårddisk kraschade där det fanns bilder, men här kommer en uppifrån där det syns hur stort det är:)

Essen
0

Min kanin är ju inne kanin så han har inte alltid ett hus men jag brukar ställa in en transportbur i hans bur med någon handuk i där han bara älskar att sova. Hans bur är ju trotts allt stor nog för att ha en sådan som hus. =)

senna
0

#5 - ja tack! jag skulle gärna vilja veta måtten på den. Vilken ras? är kaninen som använder huset? :)

twinnie
0

#6 Det är lag på att alltid ha hus eller sitthylla i buren.