Får man?
_Det kasnke låter hel korkat men i alla fall..
_det är så att alla filmer på youtube med Kaninhoppning (nästa alla) så är föraren helt knäpp tyst, itne ett ljud kommer från munnen under den tiden kaninhoppar, men när den har kommat klrt kommer ofta det där "jippi" eller "yes" . bara för det så har jag börjat fundera på om mna får prta med kanin under den tiden den hoppar banan och typ säga"duktig tjej" elelr "kom igen" eller vad vet jag. Får man göra små prat ljud ifrån sig? skriv om du itne fattar frågan.

Jag har ingen aning. Men jag tror nog att man får prata med kaninen.

Jag berömmer min kanin när hon hoppat över hindret. Men man får inte uppmana kaninen att hoppa. Man får inte smacka eller säga "hopp" eller liknande. Men man får berömma.

Jag pratar med kaninen medans den hopparbanan^^

När jag hoppar med mina kaniner. Säger jag alltid efter den har hoppat nått hinder duktig:)

Jag har inte hunnit träna Liam i hoppning än,men när jag hoppar med Zorro så brukar jag alltid berömma han när han har hoppat hela banan för att om man säger "duktig kille" eller nått liknande så kommer han helt av sig och stannar upp mitt i hoppbanan och lyssnar så som sagt jag berömmer alltid när han har hoppat hela banan alltså efter banans slut.
När jag har hoppat klart för dagen så säger jag att han har varit duktig :)

Asså jag kan typ småsnacka lite med kaninen under tiden han går mellan hinderna, asså om de typ stannar så tar man upp dem och snackar med dem. Det tkr jag i alla fall man ska göra, och givetvis när de hoppat klart banan också =)
Jag berömmer efter banans slut.

Berömmer också under banans gång.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jo det är klart det är tillåtet att prata med kaninerna! man kan tex säga duktig kanin , kom igen , åh du är jätteduktig , men jag tkr det är ganska pinsamt om andra hör det :)

#12 Varför är det pinsamt? :S
Jag pratar jämt med Peach när vi hoppar, berömmer och ibland även "och nu ska vi höger… nej, åt det andra hållet.." xD Det är ganska kul ;P

Man får berömma kaninen men man ska helst inte hjälpa den med rösten att hoppa.
jag berömmer oxå efter han har hoppa hela banan, annars kommer han lätt av sig och undrar varför jag pratar me han :P
jag brukar prata medans dom hoppar och berömma

jag brukar prata med tjoffsen innan vi tävlar för att han ska bli lugn, pratar jag med han jätteglatt och berömmer han jättemycket ifall han ska hoppa i en final, så hoppar han oftast jättebra:D för att han får en sån positiv känsla. jag brukar säga bra och så i banan ifall han klarat ett jättestort hinder eller så. och givetvis efter får han sig en stor puss på huvudet efter^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

vad gulligt:D har hört att på vissa tävlingar säger visa "lågt" "högt" ifall det är långa eller höga hinder,så vet kaninen det:D så tar de i extra mycket
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus