Kaninens behov
Hej jag har en kanin har haft den i 1 år allt var bra i bröjan den fick springas runt hel tiden nu är den nästa hela tiden i sin bur förutom när jag lekte med den eller tar ut den mår så dåligt över att den inte kan göra sina behov vill sälja den för att den ska kunna få ett bättre liv men. Älskar verkligen den det är så svårt vet inte vad jag ska göra. Någon !?
Kan du bygga upp en Hage runt buren eller kaninsäkra ett rum, så din kanin får ett större område att röra sig på. Om du kan fixa det, kan du lägga till en grävlåda, tunnel eller några trähus ☺️ Jag kaninsäkrade halva huset och min ute kanin får till gång till hagen under dagen till kvällen, så mina kaniner får komma ut under dagen och leka :)
Har ni inte utrymmet kaninen behöver bör ni omplacera hen. Snällast mot kaninen.
Har din kanin tillgång till hela balkongen, så kan du lägga till saker. Du kan även se om kaninen kan bli frigående i lägenheten. Bodde själv i en liten 1:a med min kanin, gjorde att under dagen och natten var han i buren men när jag var hemma så hade han tillgång till hela lägenheten. Då fick han runt 15 timmar frigående på ett dygn. Men då startade jag min dag 04:30 och var alltid hemma runt 13:00. Du kan även göra massor av leksaker och om din kanin älskar att gräva fixa en grävlåda. Även fast mina kaniner får spendera vissa timmar i bur. Så är de alltid glada och lyckliga, de gör glädje skutt, myser upp med en, floppar och leker :) Själv skulle jag också vilja att mina kaniner slapp vara i bur. Men ibland går det inte ihop ^^
Om utrymmet är alldeles för litet och kaninen kan inte ha ett bra liv, så är det bäst med att omplacera din kanin och försöka hitta det bästa hemmet du kan.
#5 jag vill verkligen det bästa för min kanin den är verkligen mitt allt men de ba det här med att den inte kan leva så som den borde men jag tänke köpa en större bur och försöka placera den i vardagsrummet så den kan springa o leka i sin bir och jag kan även spendera tid med den låter det bra?
Det låter bra, 160 och 150 burar fungerar, du kan även göra en kompostgaller bur, lite mer flexibel och billigare ☺️