Hög musik?
Kaniner har vad jag har läst väldigt känslig hörsel så ungefär hur hög volym kan man ha på radion eller är det bättre att lyssna på en mp3 spelare (som jag inte har :P) istället?
Hur brukar du göra om du lyssnar på musik eller något annat nära kaninen/erna?

Jag brukar ha begränsad volym så att det inte är alldeles för högt. Men jag flyttar inte ut buren till nåt annat rum bara för att jag ska kunna lyssna på hög musik. Då lyssnar jag hellre på mobilen (walkman). Lyssnar nu för tiden bara på mobilen för då kan jag ha så högt jag vill utan att störa andra, annars så har jag som sagt bara begränsad volym.

bättre om du lyssnar så att bara du hör, dvs. i mp3 eller så.
jag lyssnar inte på musik i närheten av mina kaniner.
Jag lyssnar inte på musik i ladugården, det gör jag endast vid datorn eller i Mp3:n. :)

Du märker ju hur kaninerna reagerar.
Själv spelar jag nästan aldrig musik och de få gånger jag gör det brukar det vara ganska tyst.
Onödigt att dra på högsta volym eller världens bas men annars märker man som sagt hur djuren reagerar.
Mina innekaniner är vana vid det mesta - kan ligga och sova/vila helt kolugna trots myycket oväsen (bor på elevhem i ett trippelrum XP).

Har alltid musik på i rummet. Inte alls högt såklart, utan bara lite tyst i bakgrunden. tur att man har bra hörsel :)

#alla - Okej :)
#1 justja, jag som har en walkman. Hade helt glömt bort att jag hade det så ska nog fixa in lite låtar i den ^^
Jag lyssnar aldrig på musik när jag är nära mina kaniner :)
Jag lyssnar aldrig på musik när jag är med mina ninisar.
Har alltid på musik, är datorn igång när jag inte är hemma så händer det att jag låter musiken stå på i alla all. Spelar ju inte jättehögt eftersom jag bor i lägenhet och har gnälliga grannar. Men ibland jag drar på ordentligt och varken kaniner eller gerbiler har reagerat särskillt mycket.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag har mina kaniner i ett annat rum.

Jag kan inte leva utan musik ;)
Men jag har bara så högt så jag hör. Mina kaniner brukar slappna av, av musiken^^