PELLETS!!!
Jag vet inte vad jag ska göra. Min kanin får en supergod blandning med grönsaksproteiner m.m. men han äter inte pelletsen som är iblandade. Va ska ja göra?
Byt till vanligt pellets.
Har man en blandning brukar kaninen äta det som den tycker är godast, vilket oftast inte är själva pelletsen.
Säger väl sig självt, att får man något att äta, så väljer man ut det man tycker bäst om.

Tycker samma som #1.

han behöver ju grönsaksproteinerna för att kaninens basföda är gräs, sallad m.m.

#3: Du kan ju ge honom färska grönsaker & frukter.
#3, du skall ge vanlig frukt och inte sån blandning, de är bara en massa fett och så i.

Kaniner ska bara ha pellets, hö och grönsaker. Inga kaninblandningar. Kaniners basföda är HÖ. :)

kaninen grundfoder är hö & pellets , det är fodret dom flesta uppfödare ger till sina kaniner!
Säger som föregående. Byt till vanlig pellets :) kan varmt rekomendera Lottie och carrier

#7 Kaninens grundfoder är Hö. Pellets är bara ett tillskott.
Tänk på att om du byter mat att du succesivt måste vänja om kaninen, blanda i lite av den nya maten i taget.
Men jag har läst att kaninens mage inte mår så bra av att bara äta pellets hela tiden, man måste variera. Hur ska det vara egentligen :S
Hm, förvirrande xD
Ja, jag ger mina kaniner olika foder varje morgon och kväll, dom mår hur bra som helst. :)
Men då är dom väl vana vid båda pellets sorterna? jag tänkte att det kanske inte är så bra om man byter dierkt.. :)
Asså, allt foder är från samma märke, så det är samma pelletssort

Man ska inte byta foder för ofta, det kan göra kaninen dålig i magen. Däremot ska man variera med grönsaker. En kanin ska ha minst 3 olika gränsaker om dagen (små bitar) tillsammans med en lagom mängd pellets och mycket hö såklart. Man ska alltså inte byta pellets varje dag.
Byt till vanlig pellets, som överstående har sagt. Man ska inte byta pellets för ofta då kaniner kan bli dåliga i magen. Jag har haft Edel pellets i drygt ett halvår och det funkar utmärkt, innan dess hade jag Stampe pellets i ett år och det funkade även det galant.
Men som Twinnie säger ska kaninen ha olika grönsaker varje dag.
Tycker som #1.

Gräs är ju egntligen kaninens mat. men tack för all hjälp

#0 Som dom andra sagt, byt till vanlig pellets. Blandning som finns att köpa på zoo består bara av massa onyttiga saker, och det är det kaninerna brukar välja ut och strunta i pelletsen som din gjort. Din (eller någon) kanin behöver inte blandning, så ge bara pellets =)
#19 Ja? Självklart ska en kanin alltid ha hö i buren, som de har fri tillgång till jämt. Sen kraftfoder (pellets) samt grönsaker..

#19 HÖ är kaninens basföda. Pellets är ett tillskott och färska grönsaker innehåller vitaminer som kaninen behöver. Det finns verkligen ingenting nyttigt i gnagarblandningar som tex. Pretty Pets, Rabbit DeLuxe mm.