Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 320 ggr
johanna_loveAnimals93
0

Omställning..

Efter att Lowe har varit hos veterinären för kastrering har han bott inomhus för att hållas varm. Nu är det meningen att han ska flytta ut igen, men jag blev lite fundersam, det är väl så att utekaniner som har varit inne en längre period inte ska flyttas ut igen? På veterinären lät det som att det skulle gå bra, men jag tycker det låter väldigt konstigt.

Vad säger ni om saken? :)

ciss
0

Själv skulle jag aldrig flytta ut en innekanin vid denna tiden på året.

Vars bor du?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

johanna_loveAnimals93
0

#1 Jag bor i Västra Götaland.

Det verkar vara plusgrader nu men det kanske inte spelar någon roll?

Llinnea-
0

Jag skulle inte göra det.

skanorskaniner
0

Jag fick ett förslag av en uppfödare men jag vet inte hur mycket det funkar. Men man tar en transportbur och sätter ut i en bil som precis har blivit avstängd. Sedan låter man kaninen sitta i en transportbur i bilen tills bilen har kylts ner. Då följer kaninens temperatur med bilens temperatur…

Jag vet inte riktigt om det funkar.

skanorskaniner
0

Det beror ju på hur kallt det är ute också..

Trasdocka
0

Jag skulle absolut inte sätta ut en kanin som inte har vinterpäls. Kaninens päls blir inte direkt vinterpäls över en natt och kaninen kommer helt klart att frysa. En viktig tumregel är att gå efter 10 graders regeln. Det får inte skilja emellan 10 grader från varmaste temperaturen inomhus till kallaste utomhus, dvs är det 24 grader inomhus får det inte bli kallare än 14 grader under natten.

johanna_loveAnimals93
0

tack allihop.. :)

BuNNaj
0

Eftyersom jag själv bor i västra götaland kan jag ju säga att det inte direkt under 0 strecket, idag var ganska varmt, men du kan ju ha ute kaninen i korta stunder och förlänga tiden allt eftersom.