Bakbenen
Jag undrar hur jag ska träna bakbenen på min kanin när den hoppar? Det är oftast bakbenen hon slår i med.
Och ibland när vi hoppar ganska högt så slår hon i bommen eftersom hon typ inte vet hur högt hon ska hoppa men om jag hoppar ca 2 ggr så hoppar hon perfekt för då vet hon hur mycket hon ska ta i. Hur gör jag så att hon vet att hon ska hoppa så högt just då?
Snälla kan ingen hjälpa mig
River hon även med bakbenen på lägre hinder?
Nee men när man kommer upp till 30 cm
Träna på lägre hinder först, så hon klarar det med lätthet och känner sig säker på höjden. Sen när du höjjer så höj inte genast alla hinder till 30, utan bara något enstaka. Kanske du gått lite väl fort fram med henne?
Brukar du värma upp på lägre hinder, eller börjar du genast med 30cm?
Träna på lägre hinder först
Gör som ovan säger, träna på lägre hinder först. ^^

kaninen kan också behöva mycket med fart. men knuffa inte på den:P vet att dte kan vara svårt..men börja med låga hinder som sagt
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#4 jag brukar värma upp på 5-10 cm

**Jag brukar först låta mina kaniner gå runt lite i ca. 5 min (som uppvärmning) och sedan hoppar jag på ca 20/25 cm hinder (en eller två runder)..Sedan höjer jag. Det är jätte vicktigt att du låter kaninen värma upp ordentligt först. (vet inte.. du kanske gör det). Om du vill träna bak-benen så kan du låta kaninen gå upp för t.ex backar mm. Och låta den vara ute och springa mycket.
Men säger som de andra. Hoppa på låga hinder i början tills kaninen har lärt sig att den ska ha mycket fart när den sedan springer banan.**

#10 - Vilken sötis <3Vill haaaa !! :D