Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 674 ggr
Wilda11
0

SLutat äta...

Hejsan! Jag tar allt från början…Igår kom jag hem från en skidresa efter några dagar och medans jag varit borta har min farmor tagit hand om mina kaniner eftersom min riktiga "kaninvakt" inte kunde.  Under de få dagarna jag var borta kunde inte min farmor ta ut kaninerna till sina hagar pga en skada hon har. När jag kom hem igår tog jag ut kaninerna i hagarna direkt, min ena kanin blev jätte glad och sprang iväg men min andra kanin satte sig bara bakom ett litet träd och rörde inte en fläck…Jag tänkte inte så mycket på det men när jag gick tillbaks till buren såg jag att han inte ätit sin frukost (då var det eftermiddag) Idag har han fortfarande inte ätit någon pellets, inget hö heller och knappt druckit. När jag skulle ta ut han ur buren till sin Hage nu hoppade han inte fram till mig som han brukar utan satt i ett hörn och gömde sig…Just nu är han ute i sin Hage och har ätit lite gräs vad jag sett…försökte att ge en godisbit men han vill inte ha (han älskar godis i vanliga fall) Är jätte orolig nu, vad ska jag göra??….:/ Tacksam för snabbt svar

silverfiisk
4

Äter han inte så måste du kontakta en veterinär. Om en kanin inte håller igång magen så kan det bli allvarligt väldigt fort. Ring en veterinär och rådfråga tycker jag. Bättre att ringa en gång för mycket än för lite.

Morötterna
2

Ring vet, stödmata med CC. Åk in så fort det går

Wilda11
0

Han har nu ätit lite men vi ska kontakta veterinär så fort mamma kommer hem

Morötterna
0

Stödmata med CC om du har :)