Understimulerad
Hej. Min lilla unghane verkar vara lite understimulerad.. Han bor just nu inne, men ska få flytta ut så fort det går. Han sitter mest i sin bur o halvsover.. han får gå ut ur buren hur mkt han vill o går därmed nästan helt fri i våran villa, men han går inte ut så mkt då han tycker det är läskigt med golvet(har matta typ 1m runt hela buren men ej mer än det).. iblanf får han gå ut i min honas Hage (som är utomhus). Den är väldigt stor med en rabatt, asfalt, snö, träf och buskar, han älskar det. Men det är fortfarande bara runt 6+ ute så vågar inte ha ute honom så länge.. tips? på hur jag kan stimulera o motionera honom? 🙈 han är otroligy försiktig när det gäller människor så sele är bara att räkna bort. Han vågar knappt röra på sig när någon är i närheten.
När tror ni han kan börja vara ute i buren på dagarna o hur länge tkr ni han kan va i hagen?
Han kan vara flytta ut när det är minst 10 grader under natten. Så länge det är plus grader ute kan han vara ute ett tag, 30 min upp till några timmar beroende hur varmt det är ute. Försök att passa på att göra honom tam medan han bor inne, då han spenderar mycket tid med er :)
#0 Varför kan ni inte ha fler mattor i hela bostaden? Min kanin hatar halkiga golv. Han vill ju ha mattor där han får fäste och kan hoppa och leka. Det finns ju snygga och billiga mattor att få tag i. Inte kul med en kanin som bara sitter i en bur.
Känns trögt att köpa flera mattor när han ändå bara ska vara inne i någon månad till. Vi lyfter honom ibland till våra mattor vi har i vardagsrummet, men han gillar det inte. Han trivs inte att vara inomhus så är det bara.