Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1903 ggr
yoyopro00
0

Grind för kanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin är frigående i köket och det är där hon har sin bur också. Hallen är nyrenoverad och där får hon inte vara eftersom hon kissar på väggarna i hallen och det luktar jätte mycket (enligt dem på djuraffären har hon blivit tonåring) och så fäller hon mycket. Och i hallen har jag en gångmatta som kostade 2000:- Men nu till min fråga…. Som ni ser på bilden har jag blockerat för henne så hon inte kan ta sig till hallen med hjälp av kartonger. Och jag tycker det ser ganska fult ut så jag undrar om det finns någon form av grind eller liknande som jag kan sätta där istället? Några tips??

Maleficum
0

Finns ju barn/hundgrindar man kan använda (om man vill ha något lite finare) finns i massor av olika modeller och utföranden eller använda sig av kompostgaller (kan vara lite krångligare och fulare).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Eee321örn
0

Jag har en hård grön gymnastik matta som stänger av så att min hane bara kan vara l vardagsrummet. Inte så snyggt direkt men när han är i buren kan man göra mattan liten då man kan vika den. Köptes på Ikea. tips? men ja de är ju inget finare men praktiskt

AmandaEkegren
0

Jag använder kompostgaller nu till min kanin, men vi hade en barngrind framför trappan när vi hade hund hemma hos föräldrarna. Båda fungerar bra

yoyopro00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 jag får dessa typer av grindar när jag googlar hundgrind. Jag är nog säker på att kaninen kan ta sig igenom den grinden. Eller i värsta fall kanske fastna med huvudet och skada sig? :/

Morötterna
0

#4 sätta för hönsnät?

yoyopro00
0

#5 det blir bara komplicerat. Kan du någon bra grind?

AmandaEkegren
0

#4 Precis som den #7 länkat till fungerar jättebra. Googla barngrind, inte hundgrind :)