Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 621 ggr
multicorocca
0

Aggressiv hankanin

Hej!

Min kanin är 11 månader och jag har haft honom sedan han var liten. Under de senaste månaderna har han varit utåtagerande särskilt mot mig i familjen. Han har så fort jag har varit i närheten sprungit efter mig o attackerat mina ben och verkligen nafsat hårt. Han kissar även överallt och skvätter på mig med flit. De gånger jag har böjt mig ner för att torka upp hans kiss har han sprungit i full fart och attackerat. Kissandet har blivit värre, han kissar överallt när han går utanför buren. 

Hans beteende är så endast mot mig och ingen annan i familjen förutom att han försöker gräva på oss alla. Det blir svårt för mig att hantera honom eftersom jag är orolig att han kommer attackera mig så pass att jag börjar blöda. Hittills har han inte bitit igenom huden, men ändå bitit ganska hårt så det har svidit. 

Skulle en kastration hjälpa?

Alex&company
1

Kastration kan hjälpa men kolla också upp så att han inte är sjuk eller har ont.

Arcade-Foodie
0

Kastrering skulle säkert hjälpa då han är i åldern med könshormonerna är igång. I den åldern var båda mina hanar jobbiga. Ena som är kastrerad har slutat göra utfall och attacker snart 1 år medan min äldre hane slutade vara rumsren men lugnade ner sig efter han blev över 1 år.