Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 534 ggr
Jennavalli
0

Ute på vintern

Hej jag har undrat om min kaniner kanske ska bo ute året om? Då dem mår mycket bättre att bo ute i dem stora burarna eftersom på vintern bor dem inne. Men jag tror alltid att den kommer frysa igäl eller något :3 dem är två st båda är dvärgvädur. En är Rex pälsad och en är lite längre päls typ "normal" men fluffig. Så min fråga är fryser inte kaninerna? Och ska man isåfall isolera i burarna? Dem bor ihop så dem har varandra att värma sig med. (dem är 2 år)

Villekaninen
0

Själv tycker jag kaniner har det bättre ute där dom kan titta ut lukta på saker och aktivera sig. En van och kanin med bra hull kan klara upp emot 30 - bara du vänjer kaninerna i långsam takt kommer dom inte frysa men ha bra halm i buren så dom kan värma sig

Jennavalli
0

#1 hur ska man vänja dem men kylan? Gärna några tips? :3

[Svea&Sabina]2
0

Du kan inte ta ut innekaniner nu, du får vänta till maj. På sommaren kan man ta ut en innekanin och ha den ute året runt. Jag har tre utekaniner och alla har det bra! Bara man har halm i husen så klarar dem sig. Självklart finns det kaniner som inte tycker om att vara ute på vintern eller fryser mycket så dem inte kan vara ute, men det lär du märka på kalla sommar dagar.

Villekaninen
0

Börja med att ta ut dom korta stunder ofta. Sedan längre och längre. Som #2 säger får du vänta till nästa år för tar du ut dom nu är det som att komma hem från en sol och badsemester till Antarktis 😬

Jennavalli
0

#4 #3 såklart tänkte jag inte ta ut dem nu🙈 men dem brukar bo ute på våren/sommaren till hösten