Lös.
Kan du ha din kanin lös utomhus?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag kan ha allihopa lösa utomhus. Engla släpper jag ner på golvet & så skuttar hon ut på gården och springer omkring och underhåller sig själv medans jag pysslar vid buren. Jätteskönt.
Däremot har dom kommit på att det är väldigt kul att springa ifrån matte. Speciellt småttingarna, mest Freja.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Japp, han är lös utomhus, men va har ju typ inhängnad trädgård ^^

Ja, jag kan ha dem lösa på altanen. vågar däremot inte ha de lösa i trädgården, då de kan få för sig att springa in i buskar (bla. taggbuskar) som leder mot en väg där det kör bilar nästan hela tiden.
såklart jag kan men det blir värsta träningspasset;P

Ja, det kan jag. Uzza brukar inte springa iväg. Men vi bor bredvid en väg där de kör ganska fort, så jag vågar inte. & en bit bortanför kaninburen så är grannen, & han har en hund & ett staket som Uzza kommer under. Om hon vill springa på gården så får hon göra det i sele, vill inte riskera hennes liv ^^

I sommras var Mimmi lös, men sen blev hon svårfångad. Sen dess är hon endast i hagen el. i sele. Albin *visslar*..
Skall prova ha Dumle´ lös på gården snart <33
Inte Pingels eller Loppis.. Men Rutan och Molle går bra :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Nepp, elr jag har inte prövat men ^^ Skulle hemst gärna vilja de.

Jajjemän (: Alla utom Tryggur,,,fast har inte haft han ute nånting nästan. Bara i hagen ngngång. Fast till sommarn fixar han nog att va lös han med (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

japp det kan jag…. men vågar inte ha i skogen…
Jaa, det är det bästa som finns :D Där jag bodde förut (typ mitt inne i skogen) hade vi en JÄTTE stor tomt. Där sprang Ponti fritt hela dagarna, utan att springa in i skogen, han vågade inte :P Så jag låg där och solade medans han sprallade omkring, sen kunde jag gå in och göra något, när han var ute. Vi jagade varandra, lekte och hade kul. Men sen flyttade vi, nu har vi bara en balkong att vara på… Mitt liv förstördes typ när vi flyttade… Kanske inte hör till ämnet, men var tvungen att skriva av mej lite
Ja
Jag tycker aldrig att man ska ha en kanin lös utan uppsyn!
Expo & Flame är väl dem som är lösa mest, men ingen av kaninerna sticker om jag släpper ut dem lösa.
När jag har dom lös så är det klart att jag kollar till dom hela tiden, och kollar vart dom är! :)

Jag kan ha Myran lös. Hon är världens största mammagris och skuttar tillbaka lite då och då för att se att jag fortfarande lever och skuttar sen iväg igen på äventyr, men hon släpper mig aldrig ur sikte. Om jag skulle flytta på mig och hon kanske inte ser mig direkt så ställer hon sig på bakbenen. Om hon då ser mig så är det verkligen full fart till mig x) Hon blir väldigt orolig om matte inte är i närheten <33 Myran är inte heller rädd för hundar. Tvärtom. Hon älskar hundar och kommer de en hund är det oftast hunden som blir rädd för Myran xD
Hugo hoppas jag också at tjag ska kunna ha lös utan problem. Verkar inte heller rädd för hundar, i varje fall inte mina kusiners golden hundar.
Guldus kan jag inte ha lös, han är omöjlig att fånga.
Men båda Myran och Isak kan jag ha lösa :)

Mitt bus frö smiter XD
Ja, nästan alla kan jag släppa lösa helt. Vissa får ha sele på sig.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Japp det kan jag:)
Channie kan jag ha lös men hon springer alltid in i skogen och där är det svårt att få tag på henne.. Men hon kan vara lös om jag håller stenkoll ^^
Cassie kan vara lös, iallafall under sommaren. då käkar hon bara gräs. Ibland kan det vara svårt att lyfta upp henne sen för hon tycker det är så kul :P Men men. Har inte haft henne lös i snön än. Ska kanske testa det i helgen.
Totte kan jag inte ha lös.. Eller.. han kanske inte skulle sticka men om han skulle få chansen.. han är jättesnabb och rejsar runt på gården hela tiden, jättesnabbt. skulle aldrig våga släppa honom lös. Men det skulle vara kul om det gick :)
Lowe kan jag ha lös ibland, om jag har koll på honom. :) Inte Belle.
Niike får springa lös på gården, men jag har honom alltid under uppsikt. Man vet ju aldrig var buuset skuttar iväg;) Hade honom ute häromdagen, och han skuttade och undersökte saker och markerade, men när jag inte följde efter väntade han på mig eller vände tillbaka :) Sööten min<3 Tycker det är superspännande att få skutta omkring utan sele^^ Och han älskar att jaga hönsen! De var lösa ute när jag släppte ut honom, och efter ett tag började han skutta efter dem. De blev livrädda och sprang flaxande iväg, med Niike efter sig. Men han får inte jaga dem, för jag litar inte på hönsen;P De kan kata upp sig och kanske flaxar på Niike. Vill inte riskera nåt.
Alpha och Fia har ja inte provat. Vågar inte än med Alpha, men kommer förmodligen prova nån gång:)

jaa,det kan jag. Men jag måste bara hålla koll på dom.
Måste bara få undra… Om era kaniner skulle bli livrädda för, låt säga en rovfågel eller en lös hund, hur får ni tag i dem då? Jag skulle aldrig i livet ha mina lösa ute utan möjlighet att "hala in" dem om det händer något! Har jag dem i sele så har jag iaf lite koll på situationen och kan hinna få undan kaninen om jag ser att det händer saker.

#26 Min kanin kommer till mig om hon blir rädd.

Lippo kan jag säkert ha lös men där vi bor åker det lite bilar så skulle inte våga ha honom lös. Inte Molly heller för hon springer bara iväg.
#25; Gud vilken underbar bild!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#25: Jättehärlig bild!

jag brukar släppa lös Laban. men tjoffsen skulle jag aldrig våga det med.. han skulle rymma ut i skogen direkt:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Nej, det kan ja inte han smiter, om han inte har sele.
Hade han ute en gång och det tog mej två timmar att få in honom i buren igen san sprang över hela gården och till grannarna fångade honom till slut men aldrig mer utan sele.
Nej tyvärr. Vi har massor av buskar och taggbuskar som hon kan springa in i. Sen är hon svår fångad också :/