Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 599 ggr
KajsaM
0

Fredag 23 Nov

Än en Fredag, och än en dag närmare jul Glad

Vad ska ni hitta på?

Kaninhopparn
0

vet inte rikigt! träna kaninerna om ett tag

Keligast
0

Fredag: Var hemma idag, förkyld. Var hos veterinären med Dumle´ och det gick bra :) tack och lov! Skall städa burarna idag och åka hem till mamma ikväll.

Lördag: Kankse vara med en vän (?)

Söndag: Skall rida min sista tur på min medryttarhäst för alltid :'(<33

Kaninhopparn
0

#2 varför för sista gången? <3

johanna_loveAnimals93
0

Fredag: Har just kommit hem från skolan. Ska till min kompis Sara senare, vi och några kompisar ska fira henne, hon fyllde år igår. <333 :) Grattis Sara!! :D

Lördag: Inga planer. Kaninerna och kanske vara med nån kompis.

Söndag: Samma ;D 

Jag får antagligen inte vara med på matchen i helgen eftersom jag inte ska på träningen idag, men skit samma ;)

Keligast
0

#3 Det är en lång historia. Min ridlärare är helt konstig, hon tycker att alla medryttare på ridskolan skall hjälpa till på ridskolan två gånger i månaden (vi bor långt ifrån så vi kan inte åka dit där så ofta) sen måste vi betala 250kr för att rida. Om man inte hjälper till får man inte vara medryttare :( Sen den 1dec. skall ridskolan ha en städ-dag och den som kommer får först välja medryttarhäst till nästa termin. Jag vill inte göra slavjobb en hel helg!! Kunde varit en annan sak om det hade varit gratis att ha medryttarhäst…

Vad långt det blev^^

Zvintos
0

Ingen aning faktiskt.
Är hemma och är sjuk.
Ska åka och hämta hem vår valp, som är hos svärföräldrarna sedan igår kväll.
Går i skolan vissa fredagar (läser 1 kurs) och skulle varit där idag.
Men vaknade upp med yrsel, ont i kroppen och magknip.
Känns lite tomt när inte lillvovven är här.

[Niike]
0

#2 Opererades Dumle?

Fredag: Praoa kl 15.00 - 20.30 :) Idag har jag städat hos kaninerna och Niike har fått springa löst på gården. Fia och Alpha har fått springa i ladugården idag. Ska sova hos en kompis ikväll.
Lördag: Vet ej:)
Söndag: Fotbollscup

KajsaM
0

Fre

Skolan som vanligt, äta plat hos farmor och mysa på här hemma

Lör

Skulle varit och åkt slalom men nästan inga kunde så får väl se vad jag hittar på. Kanske sparka en sväng med hunden :)

Sön

Skulle plugga tyska men glömde sakerna så då blire kemi ist. Sedan bara mysa på :)

emmsaaan
0

Fredag: Jag ska snart gå ut med Uzza i sele. Sedan så ska jag till min kompis som bor här på området.
Lördag: Öppet hus på Ösby naturbruksgymnasium. Ska dit & kolla. Sedan så ska jag kanske till Anniela igen.
Söndag: Plugga hemkunskap, kanske va med Anniela igeeen.

twinnie
0

Ska vara med mina ull-tuss-puss-gurkor hela helgen <333 Puss på mina underbara!! :D

sputtnick_plexus
0

Fredag: Idag har jag varit i skolan, när jag kom hem från skolan, åt jag lite godis och glass. Sen så gick jag ut till mina älsklingar. Gosade, motionerade och städade burarna till dom, och gav nytt vatten

Lördag: Imorgon ska jag nog på travet, och se endel hästar osv. Sen ska jag bara ta den lungt på kvällen, vara med djuren osv.

Söndag: Ska nog inte göra så mycket tror jag. Ska nog en sväng till stallet, ska vara med kaninerna. :)<3

Ellen95
0

Fredag: Har varit i skolan, När jag kom hem så åt jag lite. Satte mig vid datorn en stund och var inne på KIF<3 Sen gick jag ut och kollade till kaninerna. Sen så for jag ut och red en sväng med syrran. Efte jag hade gjort det så släptte jag lillan o sixten i två boxar,medans städade jag deras burar. Ikväll ska jag bara ta det lungt:)

Lördag: Ska på hopptävlign:) Kajsa ska tävla med Sixten:)

Söndag:  Ska bara vara hemma och ta det lungt:) Vra med djuren och så^^

Essen
0

Fredag: Ska vara med djuren. Är ensam hemma då sambon jobbar natt =(.

Lördag: Har inte planerat det ännu.

Söndag: Får besök.

Jojsan
0

Fredag: kom hem vid halv 2 idag. slutade tidigt :D

Åt lite och sen tog jag ut Totte i sele. Tog sen ut Channie i hagen och städade hennes bur och nu är Cassie och skuttar i hagen sen 1h tillbaka. 

Lördag: Ska nog bara ta det lugnt och vara med kaninerna. har inte haft en lugn helg på ett tag nu.. måste kanske göra lite läxa oxå.

Söndag: Ta det lugnt på dagen och vara med kaninerna. På kvällen ska jag på träning.

ciss
0

Fredag: Sitter nu & myser med snuttanplutt i famnen. Har varit ute med Engla, Freja & Essy. Ska äta pizza när mamma kommer & sedan ska jag till Fanny. Jag & Pone ska sova där. Ska träffa några killar & Matilda där också.

Lördag: Uppe med tuppen. Ska vara på tävlingen vid kvart i åtta eller så, helst tidigare. Ska hjälpa till en hel del & fixa med mina kaniner, bestämma hur det blir med tidtagare & så, och ifall jag ska döma något. Ska tävla Balder & busigfjuna och på kvällen blir det att slappa hemma.

Söndag: Slappa :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

Fredag: Har varit i skolan. Jag har körit min häst och städa kaninburna,motionerat dom och gosat<3=)

Lördag: Ska på hopptävling med sixten:)

Söndag: Bara vara hemma och ta det lugnt;)

senna
0

över helgen ska jag förhoppningsvis bygga klart en bur.

myriis
0

**Fredag:
**Har varit i skolan. Roligast var väl idrotten, när vi körde spökboll. Jag var bäst (inte) x)
Har kommit hem och tittat till kaninerna, bakat en kaka och ätit en mandarin. Sen har jag pluggat till Ma-provet och Kemi-provet, läst lite och tittat på TV. Ska snart släppa ut Chevy här nere och fortsätta leta efter mina tävlingsböcker.

**Lördag:
**Ska åka och köpa en ny transportbur samt sätta upp en annons om Flame i Zoo-varuhuset. Min kompis nämnde att två killar som jag känner skulle försöka tvinga med mig ut, men jag har ingen lust alls så det blir nog inte så. Ska leta reda på min kamera, mysa med kaninerna, städa burar och klippa klor.

Söndag:
Ska tävla och det lär ta hela dagen. Alla kaniner ska med.

Moonstrike
0

vet inte..

MarHai
0

Idag har jag varit sjuk hela dagen. Det enda jag har gjort är att kräkts och sovit. Hoppas inte det är magsjuka.

Imorrn ska jag, om jag är frisk dvs, städa kaninburar och träna med hundarna.

Söndag vet jag inte än.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

sputtnick_plexus
0

#20: Stackare!

[Zorro_93]
0

Fredag: ska mysa me keso. Och så kommer Siri vi ska köpa godis och läsk och sitta i min säng och se idol :) Ska kanske till Loftet på disco!

Lördag: Min dag! jag blir 14år ska öppna paket äta tårta, fira mig kommer nog några gäster:D Och så ska jag  hoppträna keso:)

Söndag: slappa, va me kaninen, gå till en komppis och så :)

emmsaaan
0

#20 Varför har du kräkts? STACKARS DIG!

flisan93
0

Ska fara till Piteå på fotbollsavslutning:) Vi ska spela laserdoom:) Vi far dit 10.15. Vi börjar spela laserdoom kl 00.30 och spelar till 03.30…haha det ska bli så himla kul;)

Keligast
0

#7 Nej, så länge han kan äta så är det inga problem. Kommer inte ha råd att operera och veterinären sa att det är inte många kaniner som klarar av det. Så när han inte kan äta mera, skall han avlivas. Men det kan ta långt tid tills det :) Under den tiden skall vi upptäcka mycket tillsamans <33

SagaoAlfred
0

Idag: Har jobbat, sedan bara slappat, städat lite å sådär ^^
Om typ en timme kommer min granne (som även är min vän) hit å vi ska planera det sista inför bröllopet. (min bästa kompis gifter sig om en vecka & jag ska vara tärna och toastmaster)

Lördag: Är antagligen med nån kompis å sådär på dagen. På kvällen blir det ett födelsedagsparty för mig och en kompis som fyller år och sen ska vi ut på kvällen å sådär. Malin å Malin kommer hit å så =) <3

Söndag: Kommer nog vara bakis å rätt trött ;) Ska nog vara med Mimmi sen iaf en sväng å så, sen på kvällen ska jag på KU.

aliciia
0

#26 Grattis :) <3

?

Clariiz
0

#22; Grattis :)

Fredag: Varit i skolan.. Kom hem typ kvart i 4.. (:/) Hård dag.. Skulle startat med Kemi-prov. (Jag som fakitkst pluggat!) Men läraren var sjuk så vi hade Matte prov istället (Jippie! :/.. NOT). Det gick ganska bra. Utan rast hade vi kemi i samma klassrum. Det var faktiskt helt okej :). Avslutade dagen med att rida! :D Världens segaste häst.. + att jag höll på att somna på häst ryggen.. Att varken äta frukost eller lunch och rida den hästen var nog inte dte bästa.. Oskyldig. I varje fall.. Har vart hos knuttarne.. Nu väntar jag på en kompis så ska vi kolla idol och moffa godis.. (Förmodligen).

Lördag: Ska kanske.. Följa med och hämta kattungar. (Min kompis) Om inte ska jag ta ut och fota alla 4 knuttar. Och sedan gå och hälsa på katterna. Jag ska nog bara softa och ta det lungt :)

Söndag: Vila upp mig, sova LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE! Sedan rida och köra + vara med en kompis.. Förmodligen.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

#20 Krya på dig! :)

aliciia
0

Imrn ska ja nog till min kusiner i gbg.. å shoppa (:

[Kaninfluff]
0

Lördag: Va med Isa och Moses (?), och så ska vi bygga en hinderbana i ladan som dom ska springa på <3 ^^

Söndag: Kaniner kaniner och kaniner xD <3

Sosso
0

Idag: Plugga lite till fram till 8, sen ska jag se på idol och fredag hela veckan och mysa med familjen å Putte kommer nog att få vara med. :)

Lördag: Plugg, plugg, plugg. -.- Inget mer planerat.

Söndag: Samma som lördag.

MarHai
0

Som jag skrev i inlägget, jag är sjuk. Mår lite bättre nu, har bara feber och är helt slut.
Har inte kunnat äta någonting på hela dagen, får bara upp det igen. Har bara kunnat dricka vatten.
Så jag har inga krafter kvar alls, har inte ens orkat ut till kaninerna idag. (!)
Som tur är så har jag en underbar mamma som kan ta hand om kaninerna <3

tack <3

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jojsan
0

#33 vad snällt att din mamma går ut till kaninerna :) hoppas du blir frisk snart.

emmsaaan
0

#33 Oj :/ Krya på dig.

Jag fick en julkapp idag också! :) Tillåtelse till en till kanin.

Denna kommentar har tagits bort.
Majsbecka
0

Fredag: Slappa x'D Spela lite Ps2 och låta Leona hoppa runt på sängen och härja fritt omkring x'D

Lördag: Slappa (idag med) Kanske ta ut Leona en snabbis eller så kanske vi åker till mormor och morfar så får hon följa med dit :) Kanske fota lite å så. På kvällen ska vi bort och öta middag 

Söndag: Rida tror jag, Ska be Åsa att knäppa kort på mig när jag rider :D Ska fråga om jag får hoppa lite också X) På kvällen blir det väll boxersice som vanligt :P

KvirrZ
0

Fredag: Fyller år :) Hade två lektioner sen åkte jag+7 kompisar hem till mig och hade skoj, åt och kollade på film mm :) De sov över

Lördag: Kompisarna åkte hem vid 14. jag ska städa lite och mysa med djuren :)

Söndag: Släkten kommer och ska fira :)

- Mvh Emma

annaforsgren
0

imorgon ska jag på kaninhoppngstävling:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Quellii]
0

I helgen ska jag ta det lungt, är så slut efter praktiken så det behövs :) Ska mysa med lilltösen också ^^

Fiona
0

Fredag: Tränade agility med Fiona, sen drog jag på tjejkväll till Lina :) Kul kul förutom Sara som cpar >< Kom hem ca kl 23.30 Lördag: Gick upp halv sju för att göra iordning fiona, åker vid 8. Är vid ridhuset vid halv 9, vi får vänta 45 min innan någon annan kmr ><.. Iaf sen tävlade jag agility med Fiona och vi kom 1/8 ;) Våran andra vinst i agility.. När jag kom hem softa jag och red sedan Flipp.. Sen gjorde jag stallet och såg till smådjuren Söndag: Ska rida Geisha :) Lägga ner extra tid på smådjuren, det behöver dom.. ;p

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg