Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 359 ggr
Nea00
0

Sjuk kanin?!

Hej Min ena kanin som är ungefär 7-8 år har börjat att bete sig konstigt. Jag vet inte om det är att han bara nyser, för jag vet inte hur det låter när en kanin nyser. Men han vickar snabbt på huvudet och det kommer snabbt ut luft ur näsan. Det är därför som jag har tolkat detta som att han nyser. Men det är inte bara en ”nys”, utan det kommer flera på rad. Jag vet inte hur ofta detta sker men det har skett ett antal gånger när jag har varit med. (Han är utekanin så jag kan ju då inte hålla koll på honom dygnet runt.) Uppskattar så gärna svar! //Orolig kaninägare.

[Avenbok]
0

Rinner det vätska ur nosen? Eller låter det som han är tät i nosen? Är det något annat som är onormalt? Han kanske bara har fått lite damm i nosen, eller så är det kanske något virus eller bakterieinfektion. Håll extra uppsikt över honom och om hans allmäntillstånd försämras, fråga veterinären.

Nea00
0

#1, jag vet inte om det rinner vätska ur nosen osv. Jag vet ju inte hur det SKA låta om det är en nysning så jag kan inte säga det. Vi har veterinärer som grannar så att det är ju iaf bra! :)