Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 680 ggr
[Niike]
0

Intresse?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar som vissa kanske vet på att para Alpha 2008, i mars. Då är hon 11 månader vilken är perfekt ålder för första kull, enligt mig. Hon är järngrå manteltecknad, snäll, bestämd och busig.

Det kommer vara en kelkull eftersom Alpha bara har h-bevis och det krävs väl tavla på båda föräldrarna för att man ska få reg. ungarna(?). Så de kan alltså inte ställas ut, och är inte lämpade för hoppning. 

Som jag skrivit innan tycker jag kel är ett syfte. Hoppkaniner är framavlade för hoppning, utställningskaniner för utställning, och kelkaniner för kel. Så målet är alltså att få fram underbara, lugna individer med bra temperament.

Jag har ännu inte hittat något lämplig hane på rätt avstånd, så det är ju inte säkert än. Kan ju inte direkt åka 30 mil för att para henne … _Bor du eller känner någon i småland med en frassehane, så pm:a mig gärna:) Krav är bra temperament och stamtavla/h-bevis!

_Här kan ni läsa om denna underbara ras. Frassar brukar vara väldigt lugna och gosiga, en bra barnkanin då de tål att bli hanterade. Många tycker de är som små hundar:) Ska ha stor och rymlig bur (minst 140x70x70!).

Tänkte också kolla om någon är intresserad? Transport går säkert att ordna (djurtransport.ifokus!). Jag bor somsagt i småland, mellan Vimmerby och Västervik. Vid intresse skriv i tråden eller pm:a mig:)

Mvh Maja

myriis
0

Alpha är så jäkla fiiin! <33

Jennie104
0

Lycka till x)

emmsaaan
0

Lyyycka till.

[Niike]
0

Tack :)

johanna_loveAnimals93
0

Stort lycka till! Hoppas allt går bra :D

KajsaM
0

Lycka till! Alpha är underbar :)

[Niike]
0

Tack så mycket. Ja hon är verkligen underbar.
Ingen intresserad? ;)

[Niike]
0

Putt :)

Nathalieee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en fin hane  med stamtavla . doch  bor jag utanför göteborg.:/

[Niike]
0

#9 August är verkligen jättesnygg, synd att du bor så långt bort … :/

[Niike]
0

Putt igen :)

Ellen95
0

Lycka till! Alpha är super fiin!

[Niike]
0

Tack så mycket (:

blaskigtkaffe
0

Alpha är verkligen den finaste frassen enligt mig. Så himla snygg! :)

[Niike]
0

#14 Aw, vad kul att du tycker det:) <3

Lizzan
0

Lycka till!

[Niike]
0

Tackar^^

Sotis
0

Lycka till1! Alpha är ju jätte fin!:D