Omplacering av 2 kaniner
Hej!
På grund utav att jag och min sambo valt att gå olika håll har tyvärr ingen av oss möjlighet att ha kaninerna dit vi flyttar. Jag söker råd gällande hur man kan hitta ett så bra hem som möjligt åt 2 dvärgvädurar på cirka 4 år vardera. De är bägge kastrerade och har bott inomhus där de fått springa relativt fritt runt om i lägenheten.
Vi har försökt blocket samt omplaceringshem utan någon lycka. De få svar vi fick på blocket var väldigt oseriösa - och omplaceringshemmen har tyvärr inte haft plats under senaste 2 månaderna utan att kunna ge en bild kring när tillgänglighet finns.
Naturligtvis är vi måna om att de skall hitta ett hem där de får den uppmärksamhet de förtjänar - men med tiden som snabbtrinner ut känns det allt svårare för varje dag som går. Söker därför med ljus och lykta kring råd gällande tillvägagångssätt. Vi bor i Stockholmstrakten men har ingenting emot att åka en längre tur för att ge dem det hem som förtjänas.
Vad har dom för kön/personlighet?
Information om Harry och Snickers:
De är bästa vänner och gör allting tillsammans. Just nu bor de fritt i köket vilket de älskar och de får även vara ännu mer fria under uppsikt. Vill därför gärna att de ska kunna fortsätta bo på något liknande sätt i sitt nya hem.
De gillar att komma fram och mysa när man sitter på golvet hos dem men blir helst inte burna. Harry kan tycka om att sitta i knät och gosa ibland men Snickers gör det inte. De är väldigt sociala och kommer alltid springande när man ropar (eller börjar prassla med något i kylskåpet) och följer gärna efter en när man fixar med grejer hemma.
Snickers (hona, brun) är 4år och Harry (hane, brun/vit) är 3,5år. De är båda kastrerade. Allt tillbehör vi har, så som toalettlåda, transportbur, koppel, klosax och annat medföljer självklart.
Är mån om att de ska få komma till ett hem där de får mycket tid och kärlek.
Bump - söker alltså råd likväl som någon som varit intresserad.