Vindskydd
Mina kaniner bor i en inhägnad och har buren i, men det finns ingenting runtom inhägnaden, utan det är helt öppet. Alltså blåser det in och dem får kyla. Hur kan jag göra för att dem ska ha vindskydd på hela sidorna av inhägnaden? Vi har satt plast runtom men den är tunn och blåser sönder. Den byggplatsen vi behöver kostar 519kr och det är svindyrt. Kaninerna har inget vindskydd just nu och det ska snöa, regna och blåsa storm flera dagar. Jag hör ända in till mitt rum hur plasten blåser sönder utomhus. Vad ska jag göra?
Det här kommer att låta konstigt men har du tätt trägaller, en hel massa sly el liknande som du kan ställa upp?
Att inte använda något helt tätt hjälper på flera sätt bland annat så ger det mer vindskydd (eftersom det minskar risken för virvlar) och det minskar risken att det blåser sönder (eftersom vinden inte får lika stort grepp om vindskyddet)
l'm back
#1 Jag har inget trä eller "staket" att sätta upp och min pappa hade ändå inte gått med på det för han vill inte ha en trädgård som är ful.