Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 522 ggr
myriis
0

En vanlig dag

Vad får/gör din kanin en vanlig dag?

Du behöver inte skriva ett schema, utan du kan skriva t.ex "Vanlig pellets, två grönsaker och några timmar i hagen samt lite gos"

Typ :P Fast helst lite längre (:

myriis
0

Utekaniner
Jag försöker få mina kaniner att känna sig "speciella" och ha en stund varje dag med varje . Ibland är det tyvärr svårt att hinna :/
Expo - 1dl pellets, hö & vatten samt 1-2 grönsaker. 2-3 timmars Motion i Hage, 10 minuter löspringande & ca 20 minuters goos!
Roxy - 1dl pellets, hö & vatten samt 1-2 grönsaker. 1-3 timmars Motion i Hage, 15 minuter i sele & ca 40 minuters gos!
Candy - ½dl pellets, hö & vatten samt 1-2 grönsaker. 2-3 timmars Motion i Hage, 10 minuter i sele & ca 20 minuters gos.
Sera - ½dl pellets, vatten & hö samt 1-2 grönsaker. 1-3 timmars Motion i Hage, 10 minuter i sele & ca 15 minuters gos
Flame - 1dl pellets, hö & vatten samt 1-2 grönsaker. 2-3 timmars Motion i Hage, 10 minuter lös/sele & 30 minuters gos

Innekanin
Chevy - 1dl pellets, hö & vatten samt 1-3 grönsaker. 2-5 timmars Motion lös i huset och ca 60 minuters gos!

twinnie
0

Myran: Öppnar hennes bur kl. 08.00 så är hon lös tills kl. 17-18.00 ungefär. Mat får hon kl. 07.00 (pellets, hö, vatten), kl. 15.00 (grönsaker) och kl. 17.00 (grönsaker, hö, vatten). Jag städar osv. på kvällar/helger. Varje kväll borstar och gosar jag även ca. 1-2 timmar :)

Hugo: Buren är alltid öppen till hans "hage" och han får mat samma tider som Myran. Sen är det samma som Myran. Städning varje kväll/helg. Gos/borstning varje kväll 1-2 timmar :)

Keligast
0

Den veckan jag är hos pappa: Pappa släpper inte ut dom eller pysslar med dom.

Mimmi: På morgonen får hon pellets, hö och vatten. Eftermiddagen försöker jag hinna med att släppa ut henne i hagen eller ha henne i sele, men det är svårt. Kommer hem sen tos-tor och det mörknar snabbt. Tömmer även hennes toalett och kankse borstar någon henne om någon fäller (korthårig kanin). På kvällen ger jag henne mat, hö, grönsaker/frukt och vatten.

Albin: Samma som Mimmi.

Dumle´: Samma som Mimmi & Albin. Fast han får medecin tre gånger/dagen. Sen får han nytt vatten endast på morgonen, mot kvällen brukar jag ta in honom till mig :)

KajsaM
0

2 msk/pellets/dag och 1-3 grönsker/frukt får han alltid och självklart vatten & hö. Motion från 07.00-21-22. Gos är olika :)

emmsaaan
0

Ger henne grönsaker & vatten. Kommer hem från skolan & släpper ut henne i hagen i ca 5 timmar. Går kanske lite i sele också. Städar lite i toaletten. Sedan så ger jag henne grönsaker & vatten, & gosar lite. Ger 0.5 dl pellets.

[Niike]
0

**Niike
**Ca 2 msk pellets blandat med havre, hö & vatten, 1-3 grönsaker, torkat bröd/knäcke. Rasthage/sele/lös är olika, ca 30 min - flera timmar. Fritt i ladugården ca 15 min. Gos ingår i rastandet, + ca 15 min extra. Minst 2 grenar.
**Alpha & Fia
**Ca ½ - 1dl pellets blandat med havre. Hö & vatten, 1-3 grönsaker, torkat bröd/knäcke. Minst 3-4 grenar. Rasthage/sele är olika, ca 30 min - flera timmar, lös i ladugården ca 30 - 45 min. Gos ingår i rastandet, + ca 10 - 20 min / kanin.