Hundkoja
Hej! Jag har två kaniner som bor i en inhägnad på 6,6 kvm och dem har en stor bur i. Jag ska skaffa en hoppkanin och har ingen bur till den, förutom den mina kaniner har. Vi har en stor hundkoja som jag skulle kunna ha som bur till mina kaniner, men den är ganska låg så vi skulle behöva bygga på ben. Funkar det att kaninerna bor i en hundkoja året runt? Självklart har dem fri tillgång till inhägnaden dynget runt, så hundkojan kan dem gå in i när det är kallt. Om jag kan ha en hundkoja till mina kaniner så kan jag ta buren till den nya kaninen.
Vi slipper köpa eller bygga en ny bur, så därför undrar jag om kaninerna kan ha hundkoja istället för bur.
Är hundkojan större än buren? Hur stor är buren?
Att de har hundkojan som hus inne i inhägnaden, och att nya kaninen får buren? Ja det borde gå fint, ställ hundkojan på några tegelstenar så den kommer upp lite granna.
#3 Ja precis. Kaninerna får ha hundkoja i inhägnaden och nya kaninen får buren. Okej, men om jag ställer på tegelstenar håller det inte lika bra? Jag tänkte sätta på ben. Likadana som på buren.
#2 Buren är ungefär 190x75x70 och hundkojan är stor. Den är inte ihopbyggd, så jag kan inte mäta eller ta bild.
Okej, men det borde ju funka!
Ja! Jag hoppas det